SRV myy Helsingin Lapinmäentien kaksi asuintornia LähiTapiolalle

SRV YHTIÖT OYJ     SIJOITTAJAUUTINEN     7.3.2018, KLO 14.00

SRV myy Helsingin Lapinmäentien kaksi asuintornia LähiTapiolalle

SRV ja LähiTapiola ovat allekirjoittaneet puitesopimuksen kahden asuintornin kaupasta Helsingin Munkkivuoressa sijaitsevasta Lapinmäentie 1:n korttelista. Kokonaisuudessaan noin 65 miljoonan euron arvoisen sopimuksen myötä SRV rakentaa LähiTapiolalle 211 vapaarahoitteista vuokra-asuntoa sekä 5 liikehuoneistoa.

Asuintornit ovat osa SRV:n kehittämää ja toteuttamaa Lapinmäentie-hanketta, missä SRV toteuttaa alueelle seitsemän uutta kerrostaloa. Kaupan kohteena ovat Huopalahdentien varteen rakennettavat Lapinmäentien B- ja C-asuintornit, Asunto Oy Helsingin Ilveshovi ja Asunto Oy Helsingin Louhenlinna.

“Lapinmäentie 1 on hyvä esimerkki SRV:n hankekehityksestä, ja se sopii hyvin strategiaamme kaupunkikeskusten rakentajana. Keskeisellä sijainnilla, hyvien liikenneyhteyksien ja palvelujen äärellä olevilla asunnoilla on kova kysyntä”, SRV:n Suomen asuntoliiketoiminnasta vastaava Antero Nuutinen sanoo.

Ilveshovin kohde muodostuu yhdestä kerrostalosta, jonka torniosa on 8-kerroksinen ja lamelliosa 4-kerroksinen. Kohteeseen sisältyy 75 asuntoa sekä 5 liikehuoneistoa. Ilveshovin rakentaminen käynnistyy kesän 2018 aikana, ja arvioitu valmistuminen on alkuvuodesta 2020. Louhenlinnan kohde muodostuu yhdestä kerrostalosta, jonka torniosa on 15-kerroksinen ja lamelliosa 4-kerroksinen sisältäen 136 asuntoa. Louhenlinnan rakentaminen käynnistyy syksyllä 2018, ja arvioitu valmistuminen on alkuvuodesta 2021. Molemmat kohteet rakennetaan ”avaimet käteen” -periaatteella kokonaisvastuu-urakkana.

Lapinmäentie-hankkeeseen kuuluu seitsemän uuden asuintornin lisäksi alueen maamerkkinä tunnettu Pohjola-talon toimistotorni. Niin sanottu A-torni jalustoineen säilytetään ja uudistetaan uuteen käyttöön. Uusiin asuintorneihin on suunniteltu kaikkiaan yli 700 asuntoa.

”Olemme iloisia saadessamme toteuttaa SRV:n kanssa Munkkivuoren asuntohankkeen. Hanke sijaitsee valmiissa kaupunkirakenteessa arvostetulla alueella, mikä luo erinomaiset edellytykset projektille. Kokonaisuus on hyvin ainutlaatuinen ja tukee strategiaamme sijoittaa kasvukeskuksissa sijaitseviin, erinomaisten liikenneyhteyksien sekä monipuolisten palveluiden läheisyydessä oleviin asuntokohteisiin”, kertoo LähiTapiolan kiinteistörahastojohtaja Kim Särs.

Sopimukseen kuuluvat asunnot tulevat SRV:n tilauskantaan arvioiden mukaan vuoden 2018 toisella vuosipuoliskolla, ja ne tuloutuvat valmiusasteen mukaisesti pääosin vuoden 2019 aikana.

Antero Nuutinen, johtaja, asuntorakentaminen, SRV, 040 531 4918, antero.nuutinen@srv.fi
Päivi Kauhanen, viestintäjohtaja, 050 598 9560, paivi.kauhanen@srv.fi

Facebook   LinkedIn   Twitter   Instagram