SRV myy Satolle kaksi kerrostaloa Vallikalliosta

SRV Yhtiöt Oyj Sijoittajauutinen 3.6.2009 klo 13.00

SRV Yhtiöt Oyj ja Sato Oyj ovat sopineet kahden Espoon Vallikallioon rakennettavan kerrostalon kaupasta. Kauppa käsittää kaksi kerrostaloa, joihin tulee yhteensä 74 asuntoa, yhteensä 4628,5 neliömetriä. Ensimmäisen talon rakennustyöt käynnistyvät kesäkuussa ja toisen alkusyksystä. Samassa korttelissa on SRV:n rakentama kolmas taloyhtiö, jonka kaksi rakennusta valmistuivat keväällä. - Nykyisessä markkinatilanteessa talojen myynti Satolle varmistaa koko korttelin rakentamisen. Sato saa näin omistukseensa nopealla aikataululla korkeatasoisia vuokra-asuntoja ja SRV pystyy vapauttamaan pääomaansa, sanoo SRV:n asuntorakentamisesta vastaava johtaja Juha-Veikko Nikulainen. Kaikissa asunnoissa on omat saunat ja lasitetut parvekkeet ja niiden laatutaso vastaa vapaarahoitteisten omistusasuntojen laatua. Taloissa on lisäksi viihtyisä ja turvallinen autoton sisäpiha. Molempiin taloihin tulee lämpimät autopaikat kellarissa. Kaupan lopullinen toteutuminen vaatii Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskuksen (ARA) hyväksynnän ns. välimallin toteutuksella. SRV Yhtiöt Oyj Eero Heliövaara toimitusjohtaja Lisätietoja: Juha-Veikko Nikulainen, liiketoiminnan johtaja, puh. 0201 455 301 Jakelu: Nasdaq OMX Helsinki Keskeiset tiedotusvälineet