• SRV Yhtiöt Oyj/

SRV myy Wood Cityn toimistorakennuksen ja merkittävän osan pysäköintitalosta Supercellille – rakennustyöt käynnistyvät ensi keväänä

SRV YHTIÖT OYJ     SIJOITTAJAUUTINEN     6.10.2017, KLO 13.45

Helsingin Jätkäsaareen rakennettavan Wood City -puukorttelin rakentaminen otti merkittävän askeleen eteenpäin, kun SRV ja Supercell solmivat 6. lokakuuta ehdollisen sopimuksen kokonaisuuteen kuuluvan toimistorakennuksen ja pysäköintitalon kaupasta. Kaupan toteutumisen edellytyksenä ovat lopulliset sopimukset, jotka allekirjoitetaan arviolta vuoden 2018 ensimmäisellä neljänneksellä. Rakennustyöt voidaan aloittaa aikaisintaan keväällä 2018. Lopullista kauppahintaa ei julkisteta.

”Wood Cityn perusideana on ollut alusta alkaen tuoda Suomeen uudenlaista toimitila‑ajattelua ja luoda ainutlaatuinen puukortteli, jossa yhdistyvät niin design, kestävä kehitys, urbaani yhteisöllisyys ja ainutlaatuinen sijainti keskellä Helsinkiä, hyvien liikenneyhteyksien varrella. Hanke on herättänyt valtavaa kiinnostusta jo suunnitteluvaiheessa, ja sitä on viety määrätietoisesti eteenpäin jo useamman vuoden ajan yhdessä eri toimijoiden kanssa. Nyt Supercellin kanssa solmittava sopimus antaa toivotun loppusykäyksen hankkeen toteutumiselle”, SRV:n Suomen liiketoiminnan johtaja Juha Toimela toteaa.

Wood Cityn suunnittelu aloitettiin vuonna 2010. Arkkitehtuurisesti jo ennakkoonkin paljon huomiota herättänyt kokonaisuus perustuu syksyllä 2012 arkkitehtuurikilpailun voittaneen Anttinen Oiva Arkkitehtien suunnitelmiin. Wood Cityn puukortteli koostuu 8-kerroksisesta toimistotalosta, hotellista, kahdesta Helsingin Asuntotuotantotoimiston asuinkerrostalosta sekä kaikille yhteisestä kolmikerroksisesta pysäköintitalosta. Wood Cityn arkkitehtuurilla luodaan modernia, yhtenäistä kaupunkikuvaa, jossa hybridikorttelin toimintojen monipuolisuus avataan näkyville katutasolla. Wood Cityn runko toteutetaan nimensä mukaisesti massiivipuusta lukuun ottamatta betonirakenteista pysäköintitaloa. Toimistorakennuksen puurungon toimittaa Stora Enso.

”Halusimme Supercellille pysyvän kodin Helsingistä. Paikan, jossa voimme tehdä pelejä seuraavat vuosikymmenet. Wood City oli meille lopulta itsestään selvä valinta: siinä yhdistyvät hienolla tavalla perinteiset suomalaiset arvot moderniin työympäristöön. Puu materiaalina edustaa meille suomalaisuutta, joten on hienoa olla mukana hankkeessa, jossa luodaan suomalaisittain historiallisen mittavaa ja innovatiivista puusta tehtyä toimintaympäristöä. Toisaalta, olemme saaneet ainutlaatuisen tilaisuuden suunnitella juuri meille ja meidän kulttuuriimme sopivat tilat. Tavoitteena onkin luoda tästä tilasta ja ympäristöstä paras mahdollinen paikka tehdä pelejä”, Supercellin toimitusjohtaja Ilkka Paananen toteaa.

SRV jatkaa edelleen tiiviisti sijoittaja- ja operaattorineuvotteluja Wood Cityyn suunnitellun hotellin osalta. ATT:n asuinkerrostalojen rakennustyöt käynnistyivät vuoden vaihteesta 2015–2016, ja talot valmistuvat vuonna 2018. Toimistorakennuksen ja pysäköintitalon rakennustyöt on tavoitteena aloittaa vuoden 2018 kevään aikana, jonka jälkeen ne näkyisivät myös SRV:n tilauskannassa. Tämän hetkisten arvioiden mukaan Wood City valmistuu kokonaisuudessaan vaiheittain vuoden 2020 aikana. Wood City-puukorttelin kokonaisarvo on noin 100 miljoonaa euroa.

Juha Toimela, Suomen liiketoiminnan johtaja, p. 040 594 5473, juha.toimela@srv.fi
Päivi Kauhanen, viestintäjohtaja, p. 050 598 9560, paivi.kauhanen@srv.fi