SRV:n #REDIHACK hakee digitaalisia ratkaisuja arkeen

SRV YHTIÖT OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE     25.8.2016, KLO 11.00

SRV:n #REDIHACK hakee digitaalisia ratkaisuja arkeen

SRV jatkaa Helsingin Kalasatamaan toteuttavan suurhankkeen REDIn palveluiden kehittämistä järjestämällä historiansa ensimmäisen hackathonin. Syyskuun 19.-23. päivä järjestettävän #REDIHACK-tapahtuman tarkoituksena on etsiä uusia avauksia ja ideoita syksyllä 2018 avautuvan REDI-kauppakeskuksen ja sen yhteyteen toteutettavien asuintornien tarjoamiin palveluihin.

”Haluamme SRV:ssä haastaa niin itseämme, sidosryhmiämme kuin asiakkaitamme jatkuvasti oli sitten kyse rakentamisesta tai siihen liittyvistä palveluista ja vahvistaa siten entisestään rooliamme rakentamisen edelläkävijänä. Hackathon-konsepti on erinomainen tapa koota yhteen palveluita eri näkökulmista katsovia ammattilaisia, REDIn tulevia asukkaita, kauppakeskuksen vuokralaisia, sijoittajia sekä SRV:n henkilöstöä  pohtimaan tulevaisuuden asumista ja palveluja”, SRV:n toimitusjohtaja Juha Pekka Ojala toteaa.

Tapahtumaan kutsutaan esivalinnan ja julkisen kilpailun perusteella 12 Euroopan kärkipään start-up-yritystä, joiden uskotaan tuovan aiheeseen yllättäviäkin näkökulmia. Viisi päivää kestävän tapahtuman aikana haetaan eri alojen ammattilaisten toimesta uusia digitaalisia ratkaisuja ja toimintamalleja, jotka helpottavat REDIn asukkaiden arkea sekä kuluttajien asioimista kauppakeskuksessa ja ovat monistettavissa mahdollisesti myös muihin asumisen ja kaupan keskuksiin

#REDIHACK-tapahtuma järjestetään Helsingin Suvilahdessa REDI Living Lab -näyttelytilassa. Tapahtuman isäntänä toimii SRV ja yhteistyökumppaneina ovat muun muassa KONE, Microsoft, Kesko ja Avanto Ventures. Viikon päätteeksi perjantaina 23. syyskuuta pidettävässä Demopäivässä tiimit ”pitchaavat” ideansa yleisölle. Parhaan uuden digikonseptin valitsee liike-elämän ja digitalisaation huippuammattilaisista sekä SRV:n edustajista koostuva asiantunteva tuomaristo, puheenjohtajanaan SRV:n hallituksen varapuheenjohtaja Olli-Pekka Kallasvuo. Voittaja palkitaan 5 000 euron rahasummalla. SRV:n tavoitteena on jatkaa parhaiden ideoiden kehittämistä REDIssä. Tämä voi tarjota tiimeille yhteistyömahdollisuuksia SRV:n tai sen yhteistyökumppaneiden kanssa jatkossa.

Päivi Kauhanen, viestintäjohtaja, 050 598 9560, paivi.kauhanen@srv.fiwww.srv.fi

Arto Huuskonen, hankekehityspäällikkö, 050 512 4368, arto.huuskonen@srv.fi