SRV:n Fennovoima-osuuden myynti RAOS Voima Oy:lle ei toteudu

SRV YHTIÖT OYJ     SIJOITTAJAUUTINEN      8.8.2022 KLO 10.00

SRV:n Fennovoima-osuuden myynti RAOS Voima Oy:lle ei toteudu

SRV:n ja RAOS Voima Oy:n 4.2.2022 allekirjoittama ehdollinen sopimuskokonaisuus, jolla SRV olisi irtaantunut Fennovoiman omistuksesta, ei toteudu.

Sijoittajauutisessa 4.2.2022 mainitun sopimusjärjestelyn voimaantulon edellytyksenä oli työ- ja elinkeinoministeriön myöntämä lupa. Luvan saamiselle ja sopimuskokonaisuuden toteutumiselle ei ole enää edellytyksiä. Tämä johtuu muun muassa valtioneuvoston 9.6.2022 tekemästä päätöksestä, jonka perusteella Hanhikivi 1 -ydinvoimalaitoksen rakentamislupahakemuksen käsittely raukeaa, sekä muista Hanhikivi 1 -hankkeessa tapahtuneista olennaisista muutoksista.

Saku Sipola, toimitusjohtaja, puh. 040 551 5953, saku.sipola@srv.fi

Jakelu:
Tiedotusvälineet

Facebook    LinkedIn    Twitter   Instagram

SRV lyhyesti

SRV on suomalainen rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Rakennamme kestävämpää ja vastuullisempaa, taloudellista arvoa vaalivaa sekä ympäristön ja ihmisten hyvinvoinnin huomioivaa kaupunkiympäristöä. Kutsumme tätä lähestymistä elinkaariviisaudeksi. Tuomme aidon innostuksen ja läsnäolon mukanamme jokaiseen kohtaamiseen, ja kuunteleminen on yksi tärkeimmistä tavoistamme toimia. Sillä uskomme siihen, että vain keskustelun kautta maailma voi muuttua.

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa sekä Suomessa että Venäjällä. Liikevaihtomme vuonna 2021 oli 932,6 miljoonaa euroa. Noin 1 000 SRV:läisen lisäksi työllistämme noin 3 600 kumppanin verkoston.

SRV – Elämäsi rakentaja