SRV:n ja Mikkelin kaupungin sopimus Visulahden kehittämisestä päättyy

13.12.2012

SRV on esittänyt Mikkelin kaupunginhallitukselle, ettei Visulahden kaupan alueen kehittämiseen ja markkinointiin liittyvää yhteistyösopimusta jatketa. Nykyinen sopimus päättyy vuodenvaihteessa.

”Visulahti nähdään kaupan toimijoiden keskuudessa mielenkiintoisena uutena alueena. Hankkeen kaupallisen konseptin menestyminen edellyttäisi kuitenkin usean tahon samanaikaista sijoittumista alueelle. Myös markkinoiden epävarmuus monimutkaistavat päätöksentekoa”, SRV:n varatoimitusjohtaja Timo Nieminen sanoo.

Osaltaan epävarmuutta on lisännyt myös Viitostien perusparannuksen viivästyminen. Mikkeli–Juva-välin rahoitus ja aikataulu ovat edelleen auki uuden linjauksen ja Visulahteen johtavan uuden liittymän osalta. Kaupan näkökulmasta se tarkoittaa epävarmuutta parhaan liikepaikan houkuttelevuuden osalta.

Yhteistyötä on tarkoitus jatkaa kaupan alueen markkinoinnissa sopimuksen päättymisestä huolimatta. Jatkossa SRV hakee kaupungilta tonttivarauksia tontti- ja asiakaskohtaisesti.

SRV Yhtiöt Oyj

Yrityksestä

SRV lyhyestiSRV on rohkea rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Haluamme tarjota parhaan asiakaskokemuksen kaupunkikeskusten rakentajana ja olla alan innostavin työpaikka. Tuomme aidon yhteistyön ja innostuksen jokaiseen kohtaamiseen. Vastuullisuus näkyy kaikessa toiminnassamme. Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä vuodesta 2007 listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa ja Venäjällä. Liikevaihtomme vuonna 2018 oli 960 miljoonaa euroa ja meillä työskentelee yli 1 000 ihmistä. Lisäksi työllistämme hankkeissamme lähes 4 000 alihankkijan verkoston. SRV – Elämäsi rakentaja