SRV:n kehittämä Tampereen elämysareena uuden kasinon sijoituspaikaksi

SRV YHTIÖT OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE     14.10.2016, KLO 11.20

SRV:n kehittämä Tampereen elämysareena uuden kasinon sijoituspaikaksi

SRV:n kehittämä Tampereen Kansi ja Areena -hanke on entistä lähempänä toteutumistaan, kun Raha-automaattiyhdistys (RAY) valitsi Tampereen uuden elämysareenan Suomen toisen kasinon sijoituspaikaksi.

”Tämä on hieno uutinen SRV:lle ja olemme iloisia, että RAY valitsi uuden peli- ja tapahtumakeskuksensa kohteeksi elämysareenamme. Viemme jatkossakin ylpeydellä eteenpäin tätä ainutlaatuista hanketta, jonka toteutuessa Tampereelle rakennetaan kokonaan uusi kaupunginosa keskeisten liikenneyhteyksien varrelle”, kertoo SRV:n Suomen hankekehityksestä vastaava varatoimitusjohtaja Timo Nieminen.

Monipuoliset ravintola-, majoitus- ja viihdepalvelut, runsas, ympärivuotinen tapahtumatarjonta ja keskeinen sijainti hyvien liikenneyhteyksien äärellä olivat Kansi ja Areena -hankkeen vahvuuksia RAY:n tehdessä päätöstä uuden kasinon sijoituspaikasta.

Tampereen kaupunki valitsi helmikuussa 2016 SRV:n muodostaman yritysryhmittymän kehittämään edelleen Kansi ja Areena -hanketta. Neuvotteluja hankkeen rahoituksesta, keskeisistä vuokra- ja yhteistyösopimuksista sekä sijoittajayhteistyöstä on käyty pitkin vuotta ja tavoitteena on saada merkittävä osa sopimuksista valmiiksi tämän vuoden aikana, minkä jälkeen hankkeen lopullinen toteutuspäätös pystytään tekemään.

Yhteensä 500 miljoonan euron hanke liittää toteutuessaan yhteen Tampereen itä- ja länsipuolen ja alue muodostaa uudenlaisen hybridikorttelin, jossa yhdistyvät monitoimiareena, työpaikat ja asuminen. Toteutuessaan Suomen suurimman urheilu- ja tapahtuma-areenan yhteyteen rakennetaan kasinon lisäksi hotelli, ravintoloita ja muita viihtymiselle varattuja tiloja, mikä mahdollistaa yhteistyön erilaisten kumppaneiden kanssa.

Ensimmäisessä vaiheessa eteläiselle ratapihalle rakennetaan kansi, jonka päällä elämysareena, kaksi tornitaloa sekä harjoitushalli sijaitsevat. Toisessa vaiheessa rakennetaan pohjoinen kansi sekä kolme tornitaloa. Kokonaisuudessaan kohteeseen tulee 120 000 kerrosneliömetriä ja arviolta yli tuhat asuntoa. Eteläisen kannen ja elämysareenan osalta rakennustyöt on tavoitteena aloittaa keväällä 2017. Tämänhetkisen aikataulusuunnitelman mukaan ensimmäinen vaihe valmistuisi kesällä 2020, ja koko kokonaisuus olisi valmis vuonna 2023.

Timo Nieminen, varatoimitusjohtaja, p. 0400 424 552, timo.nieminen@srv.fi
Päivi Kauhanen, viestintäjohtaja, p. 050 598 9560, paivi.kauhanen@srv.fi