SRV:n menestys Vuoden Työmaa -kilpailussa jatkui

Lehdistötiedote 8.12.2011

SRV:n Kaisa-talon työmaa valittiin neljän parhaan joukkoon Vuoden Työmaa 2011 -kilpailussa. Rakennuslehti järjestää alalla erittäin kovatasoisena pidetyn kilpailun vuosittain ja SRV on perinteisesti menestynyt kilpailussa erinomaisesti. Viime vuoden työmaapalkinnon sai Musiikkitalo, vuonna 2007 Vantaan Flamingo ja vuonna 2003 Kampin keskus.

”Kisa perkaa tehokkaasti kotimaisesta työmaakannasta parhaat pinnalle ja menestyäkseen täytyy pystyä määrätietoisesti parantamaan rakennusalan tuottavuutta ja kehittämään alalle uusia toimintamalleja. Osaltaan se kirittää rakentajia antamaan parastaan. Olemme omassa toiminnassamme kiinnittäneet erityistä huomiota työmaan toimivuuteen ja turvallisuuteen sekä korkeaan laatuun. Toimivan projektijohdon ansiosta pystymme toimittamaan kohteen asiakkaalle sovitussa aikataulussa”, SRV:n varatoimitusjohtaja Juha Pekka Ojala sanoo.

Kaisa-talon työmaa keräsi kiitosta erityisesti arkkitehtisuunnittelusta, talotekniikan toteutusratkaisuista, tuotannon ennakkosuunnittelusta, tietomallin monipuolisesta hyödyntämisestä sekä logistiikan hallinnasta. Laajassa hankkeessa tarkan tietomallin avulla on voitu sovittaa yhteen eri osien suunnitelmat, seurata aikataulua kokonaisuutena ja laskea kustannuksia tehokkaasti.

Helsingin Kaisaniemenkadulla sijaitsevassa kohteessa yhdistyvät korjaus- ja uudisrakentaminen, kun olemassa olevaa rakennusta saneerataan ja laajennetaan Helsingin yliopiston kirjastokäyttöön. Kaisa-talon hanke on jatkoa SRV:n ja Helsingin yliopiston pitkään jatkuneelle yhteistyölle.

SRV Yhtiöt Oyj

Mirja Serenius, projektipäällikkö, puh. 020 145 5524