SRV:n Venäjän liiketoiminnan kiinteistöyhtiöiden toimintavaluutta muuttui ruplaksi

SRV YHTIÖT OYJ     PÖRSSITIEDOTE     2.9.2016, KLO 09.00

SRV:n Venäjän liiketoiminnan kiinteistöyhtiöiden toimintavaluutta muuttui eurosta ruplaksi 1.9.2016. Muutos koskee niitä SRV:n Venäjällä toimivia kiinteistöpuolen tytär- ja osakkuusyhtiöitä, joiden toimintavaluutta on tähän asti ollut euro.

SRV kertoi jo osavuosikatsauksessaan 1.1.–30.6.2016, että Venäjän talouden haasteet ovat kestäneet ennakoitua pidempään ja kauppakeskusten vuokramarkkina on muuttunut entistä vahvemmin ruplapohjaiseksi.

SRV:n toimintavaluutta Venäjällä on ollut pääasiassa euro. SRV:n vuokraustoiminta on muuttunut siinä määrin ruplapohjaiseksi, että IAS 21:n mukaisesti SRV:n kiinteistöpuolen tytär- ja osakkuusyhtiöiden toimintavaluutta muuttui ruplaksi 1.9.2016 alkaen. Toimintavaluuttaa koskeva kirjanpidollinen muutos altistaa SRV:n aiempaa enemmän ruplan kurssivaihteluille. Toimintavaluutan muutos koskee muun muassa niitä yhtiöitä, jotka omistavat Okhta Mall - ja Pearl Plaza -kauppakeskukset.

Ilkka Pitkänen, CFO, 040 667 0906, ilkka.pitkanen@srv.fi

Facebook   LinkedIn   Twitter   Instagram