SRV:n yhteistoimintaneuvottelut saatu päätökseen

SRV YHTIÖT OYJ     SIJOITTAJAUUTINEN       16.12.2019         13.30

SRV:n yhteistoimintaneuvottelut saatu päätökseen

SRV on saanut päätökseen marraskuussa käynnistetyt SRV Yhtiöt Oyj:tä, SRV Rakennus Oy:tä ja SRV Infra Oy:tä koskeneet yhteistoimintaneuvottelut. Neuvottelut käytiin osana lokakuussa aloitettua tervehdyttämisohjelmaa, joka keskittyy organisaation ja toimintakulttuurin uudistamiseen, taseen keventämiseen ja kassavirran vahvistamiseen sekä kustannussäästöihin.

Neuvotteluissa löydettiin keinoja sopeuttamistarpeen pienentämiseksi. Toteutettavien henkilöstön sopeuttamistoimenpiteiden, säästötoimenpiteiden ja luonnollisen poistuman arvioidaan tuottavan tavoitellut 6 miljoonan euron vuotuiset kustannussäästöt.

Yhteistoimintaneuvottelujen tuloksena henkilöstön määrä vähenee enintään 48 henkilöllä, minkä lisäksi toteutetaan lomautuksia ja tehtävien osa-aikaistamisia arviolta 12 henkilötyövuoden edestä. Sopeuttamistoimenpiteiden ja muun poistuman yhteisvaikutus on noin 80 henkilötyövuotta. Yhtiö arvioi alun perin, että henkilöstön sopeuttamistarve on 90 henkilötyövuotta.

Tervehdyttämisohjelman lyhyen tähtäimen tavoite on varmistaa, että vuoden 2020 operatiivinen liikevoitto ja kassavirta ovat positiivisia, sekä palauttaa vuoden 2021 operatiivinen liikevoitto vuoden 2017 tasolle.

Saku Sipola, toimitusjohtaja, p. 040 551 5953, saku.sipola@srv.fi
Ilkka Pitkänen, talous- ja rahoitusjohtaja, p. 040 667 0906, ilkka.pitkanen@srv.fi
Maija Karhusaari, viestintä- ja markkinointijohtaja, p. 045 218 3772, maija.karhusaari@srv.fi

SRV on rohkea rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Haluamme tarjota parhaan asiakaskokemuksen kaupunkikeskusten rakentajana ja olla alan innostavin työpaikka. Tuomme aidon yhteistyön ja innostuksen jokaiseen kohtaamiseen. Vastuullisuus näkyy kaikessa toiminnassamme.

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä vuodesta 2007 listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa ja Venäjällä. Liikevaihtomme vuonna 2018 oli 960 miljoonaa euroa ja meillä työskentelee yli 1 000 ihmistä. Lisäksi työllistämme hankkeissamme lähes 4 000 alihankkijan verkoston.