SRV on allekirjoittanut 240 miljoonan euron aiesopimuksen Kalasataman REDI-kauppakeskuksen toteuttamisesta

SRV YHTIÖT OYJ       PÖRSSITIEDOTE       25.9.2014  KLO 10.15

SRV on allekirjoittanut sijoittajaryhmän kanssa noin 240 miljoonan euron määräisen aiesopimuksen yhteissijoittamisesta REDI-kauppakeskuksen ja -pysäköintilaitoksen pääomittamista ja toteuttamista varten. Tavoitteena on allekirjoittaa yhteissijoitusta koskeva sopimus loka-marraskuun 2014 aikana, minkä jälkeen kohteen rakentaminen Helsingin Kalasatamassa voidaan käynnistää nopeasti.

Kauppakeskuksen ja pysäköintilaitoksen investoinnin kokonaisarvo on noin 480 miljoonaa euroa, josta aiesopimuksen mukaan rahoitettaisiin omistajien pääomasijoituksin 50 prosenttia. SRV:n omistusosuus kohteesta olisi enintään 49 prosenttia, jolloin SRV:n osuus pääomasijoituksesta olisi enimmillään vajaat 120 miljoonaa euroa.

Käynnissä olevien rahoitusneuvottelujen perusteella SRV arvioi, että noin 50 prosenttia investoinnin kokonaisarvosta rahoitetaan projektiluotoilla. SRV:n tavoitteena on saattaa luottoneuvottelut päätökseen vuoden 2014 loppuun mennessä. Samanaikaisesti SRV:n tavoite on allekirjoittaa perustettavan yhteisyrityksen kanssa noin 400 miljoonan euron urakkasopimus kauppakeskuksen ja pysäköintilaitoksen toteuttamisesta sekä käynnistää kohteen rakentaminen.

Kauppakeskuksella ja pysäköintilaitoksella sekä kahdella ensimmäisellä asuintornilla on lainvoimainen rakennuslupa. Lopullisia ja alustavia vuokrasopimuksia on tähän mennessä allekirjoitettu vajaat 20 prosenttia ja käynnissä olevat vuokraneuvottelut kattavat 70 prosenttia vuokrattavasta pinta-alasta.

SRV Yhtiöt Oyj
Taneli Hassinen
taneli.hassinen@srv.fi

Markus Laine, johtaja, kiinteistömyynnit ja -sijoittajat, puh. 050 466 2838