• SRV Yhtiöt Oyj/

SRV on myynyt PATRIZIALLE 240 asuntoa ja tilat päiväkodille – Helsingin Kalasataman neljännen tornitalon rakentaminen alkaa

SRV YHTIÖT OYJ     SIJOITTAJAUUTINEN      22.12.2021    KLO 08.00

SRV ja PATRIZIA, johtava kansainvälinen kiinteistönvarainhoitaja 48 miljardin euron varallisuudella, ovat allekirjoittaneet sopimuksen vuokra-asuntoja ja päiväkotitilat sisältävän asuintornin toteuttamisesta Helsingin Kalasatamaan. Sopimuksen arvo on noin 101 miljoonaa euroa. Neljäs tornitalo T7 sijaitsee REDIn lounaiskulmassa, josta on esteetön näköala etelään ja länteen Helsingin keskustaan ja sen yli merelle. Tornitalo kohoaa 98 metrin korkeuteen meren pinnasta. Vuokrattavaa pinta-alaa on yhteensä noin 10 000 m2, päiväkotitilat mukaan lukien. Rakentaminen aloitetaan tammikuussa 2022 ja tilauskantaan hanke kirjataan vuoden ensimmäisellä neljänneksellä.

”Tämä kauppa on erinomainen esimerkki SRV:n vahvasta asuntotuotannosta – asuntoja halutuilla sijainneilla pääkaupunkiseudulla, missä sekä käyttäjä- että sijoittajakysyntä ovat olleet erittäin vahvaa viime vuosina. Kiitän PATRIZIAN tiimiä sujuvasta ja ammattimaisesta transaktioprosessista. On kunnia päästä viemään hanketta PATRIZIAN kanssa yhdessä seuraavaan vaiheeseen”, sanoo SRV:n pääkaupunkiseudun asuntoliiketoiminnasta vastaava johtaja Jorma Seppä.

Asunto Oy Helsingin Visio sijaitsee Kalasatamassa Helsingissä, SRV:n kehittämän REDI-kauppakeskuksen päällä. Asunto-osakeyhtiön 24 kerrokseen tulee 240 asuntoa sekä 395 neliön tilat päiväkodille. Asukkaiden yhteiskäyttötilat, jossa sijaitsevat mm. sauna ja kattoterassi, tulevat 21. kerrokseen. Asunnoista pääsee sujuvasti REDI-kauppakeskukseen ja parkkihalliin. Hanke valmistuu vuoden 2023 lopussa.

As Oy Helsingin Visio on SRV:n omakehitteinen hanke. Omakehitteiset asuntokohteet ovat SRV:n kehittämiä hankkeita, jotka SRV myy sijoittajalle pääosin ennen rakentamisen aloittamista.

Jorma Seppä, johtaja, Asunnot pääkaupunkiseutu, puh. 040 727 3771, jorma.seppä@srv.fi
Tuomas Kokkila, transaktiojohtaja, puh. 050 469 1822, tuomas.kokkila@srv.fi
Johanna Ylitalo, viestintäpäällikkö, puh. 040 510 8604, johanna.ylitalo@srv.fi

Tiedotteen liitteenä olevat kuvat: Helin & Co Architects, SRV

SRV on rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Pyrkimyksemme on luoda uusi elinkaariviisas todellisuus, jossa rakentamisen ratkaisut turvaavat yhtä aikaa hyvinvoinnin, taloudellisen arvon sekä tilojen käyttäjien, asukkaiden ja ympäristön edun – vuosiksi ja sukupolviksi eteenpäin. Tuomme aidon yhteistyön ja innostuksen jokaiseen kohtaamiseen. Vastuullisuus näkyy kaikessa toiminnassamme.

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa ja Venäjällä. Liikevaihtomme vuonna 2020 oli 975,5 miljoonaa euroa. Noin 1 000 SRV:läisen lisäksi työllistämme noin 4 200 alihankkijan verkoston.