SRV ostaa Rakennusliike Purmosen koko osakekannan ja vetäytyy Itä-Suomesta

SRV YHTIÖT OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE      11.01.2021    KLO 15.30

SRV ostaa Rakennusliike Purmosen koko osakekannan ja vetäytyy Itä-Suomesta

SRV ostaa yhtiöön kuuluvan Itä-Suomen alueella toimivan Rakennusliike Purmonen Oy:n koko osakekannan. Oston myötä Rakennusliike Purmonen lopettaa liiketoimintansa ja SRV vetäytyy strategiansa mukaisesti Itä-Suomen alueelta. Sisä-Suomen yksikkö vastaa Rakennusliike Purmosen toiminnan lopettamisesta ja sopimusten velvoitteiden hoitamisesta.

Rakennusliike Purmonen Oy perustettiin vuonna 1989 SRV:n perustajan Ilpo Kokkilan, Erkki Purmosen ja Petri Purmosen toimesta. SRV omisti yrityksestä enemmistön ja yritys toimi samalla omistajapohjalla yli 30 vuotta. Kaupan myötä Erkki Purmonen vetäytyy eläkkeelle, luopuu hallituksen jäsenyydestä ja toimisuhde toimitusjohtajan tehtävässä päättyy. Yhtiöllä ei ole enää käynnissä olevia rakennusurakoita.

”Rakennusliike Purmonen on pitkän historiansa ajan vastannut itsenäisesti SRV:n Itä-Suomen rakentamisesta laadukkaasti ja asiakaskeskeisesti. Haluammekin lämpimästi kiittää Erkkiä pitkäaikaisesta hyvästä yhteistyöstä ja toivottaa hänelle hyviä eläkepäiviä”, kertoo SRV:n johtaja Juha Toimela.

Vuosien varrella Rakennusliike Purmonen Oy on rakentanut lukuisia julkishallinnon kohteita, asuinkerrostaloja, teollisuusrakennuksia, yritysten liiketiloja sekä vaativia erikoiskohteita. Yritys toimi myös vahvana uranuurtajana puurakentamisen saralla. Purmonen toteutti vuosien varrella mm. Enon pääkirjaston ja Kiihtelysvaaran Heinävaaran koulun. Viimeisenä valmistui keväällä 2020 Asunto Oy Joensuun Sininen Talo, joka suojeltuna hirsirakenteisena talona siirrettiin viimeisenä rakennetun kerrostalotyömaan tontilta toiseen sijaintiin Joensuun keskustassa.

”Kiitän lämpimästi SRV:tä hyvästä yhteistyöstä näiden vuosien ajan. Paras mahdollinen ihminen työurallani on ollut SRV:n perustaja, vuorineuvos Ilpo Kokkila. Hän palkkasi minut jo aikanaan Perusyhtymä Oy:n Itä-Suomen aluetta hoitamaan. Saumatonta yhteistyötämme on kestänyt noin 40 vuotta”, kertoo Rakennusliike Purmonen Oy:n toimitusjohtaja, ylirakennusmestari Erkki Purmonen.

Lisätiedot:
Juha Toimela, johtaja, SRV, puh. 040 594 5473, juha.toimela@srv.fi
Heidi Tetteh, viestintäpäällikkö, SRV, p. 040 662 3220, heidi.tetteh@srv.fi

Tiedotteen liitteenä oleva kuva: Rakennusliike Purmonen Oy

Jakelu:
Tiedotusvälineet

Facebook   LinkedIn   Twitter   Instagram

SRV lyhyesti

SRV on rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Haluamme tarjota parhaan asiakaskokemuksen kaupunkikeskusten rakentajana ja olla alan innostavin työpaikka. Tuomme aidon yhteistyön ja innostuksen jokaiseen kohtaamiseen. Vastuullisuus näkyy kaikessa toiminnassamme.

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä vuodesta 2007 listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa ja Venäjällä. Liikevaihtomme vuonna 2019 oli 1 061 miljoonaa euroa ja meillä työskentelee yli 1 000 ihmistä. Lisäksi työllistämme hankkeissamme lähes 4 000 alihankkijan verkoston.