SRV osti Jyväskylän Valtiontalon kiinteistön

SRV YHTIÖT OYJ   SIJOITTAJAUUTINEN   30.12.2011

Jyväskylän kaupungin Tilapalvelu liikelaitos ja SRV Rakennus Oy ovat toteuttaneet Jyväskylän keskustakorttelissa sijaitsevan ns. Valtiontalon kiinteistön kaupan. Kiinteistöön kuuluvalla tontilla sijaitsee Alvar Aallon suunnittelema, 1920-luvulla rakennettu Valtioneuvoston ja Keski-Suomen ympäristökeskuksen päätöksillä suojeltu Valtiontalo sekä rakentamaton tontin osa.

Kauppa perustuu SRV:n ja Jyväskylän kaupungin väliseen esisopimukseen. SRV:n tarkoituksena on peruskorjata Valtiontalo suojelumääräysten edellyttämään kuntoon sekä rakentaa uudisrakennus kiinteistön rakentamattomalle osalle.

Tilapalvelun päätöksestä tehty valitus on Hämeenlinnan hallinto-oikeudessa toistaiseksi ratkaisematta. Kauppakirjan mukaisesti kauppa purkautuu, mikäli hallinto-oikeuden päätös on kaupan toteutumisen kannalta kielteinen.

Valtiontalosta on tehty perusteellinen kuntokartoitus, jonka mukaan kohteessa on toteutettava laajamittainen peruskorjaus. SRV käynnistää Tilapalvelu Liikelaitoksen kanssa sovitut kiireelliset korjaustoimenpiteet ja aloittaa laajamittaisen peruskorjaushankkeen, kun valituksen hylkäämisestä on lainvoimainen päätös. Mikäli kauppa purkautuu, Tilapalvelu vastaa sovittujen korjaustoimenpiteiden kustannuksista.

SRV maksaa Valtiontalosta noin 200 000 euroa.

SRV Yhtiöt Oyj

Taneli Hassinen
viestintäjohtaja
taneli.hassinen@srv.fi