SRV rakentaa LähiTapiolalle 300 vuokra-asuntoa pääkaupunkiseudulle, Keravalle ja Turkuun

SRV YHTIÖT OYJ     SIJOITTAJAUUTINEN     5.10.2017, KLO 14.00

SRV ja LähiTapiola Asuntosijoitus Suomi Ky ovat sopineet noin 300 vapaarahoitteisen vuokra-asunnon rakentamisesta. Noin 60 miljoonan euron arvoisen sopimuksen myötä SRV rakentaa LähiTapiolle kerrostaloja Espoon Niittykumpuun, Keravan keskustaan ja Turkuun.

Kaikki LähiTapiolalle rakennettavat kohteet sijaitsevat hyvien liikenneyhteyksien varrella. Espoon Niittykummun uuden metrokeskuksen viereen rakennetaan 146 asuntoa. Lisäksi LähiTapiolalle rakennetaan 95 asuntoa aivan Keravan keskustan ytimeen sekä 59 asuntoa Turun Kirkkotielle.

“LähiTapiolalle Espoon Niittykummusta ja Keravalta myydyt asunnot ovat hyviä esimerkkejä SRV:n hankekehityksestä, jossa alueille rakennetaan uudet kauppakeskukset ja asuntoja niiden yhteyteen. Molemmissa kohteissa palvelut ovat lähellä, ja asunnoilla on erinomainen sijainti raideyhteyksien varressa”, SRV:n Suomen asuntoliiketoiminnasta vastaava Antero Nuutinen sanoo.

SRV:n toteuttama uusi metrokeskus aloitti toimintansa Espoon Niittykummussa kesäkuussa. Loppukesästä Niittykummun alueen vanha ostoskeskus Niittytori purettiin, ja nyt sen paikalle rakennetaan kolme asuintaloa, joihin tulee yhteensä yli 200 asuntoa. SRV myi näistä taloista kaksi LähiTapiolalle. Myös Keravan keskustan tunnetuin kauppapaikka, Aleksintorin kortteli, rakennetaan uudestaan. SRV rakentaa neljä uutta asuinkerrostaloa kauppakeskus Caruselin viereen vuosien 2018–2022 aikana. Näistä yhden SRV myi LähiTapiolalle. Turkuun LähiTapiolalle nyt rakennettava kohde on puolestaan osa isompaa korttelikokonaisuutta, johon SRV rakentaa yhteensä neljä asuinkerrostaloa.

Espoon Niittykumpuun, Keravalle ja Turkuun rakennettavien 300 asunnon kauppa on osa SRV:n ja LähiTapiola Asuntosijoitus Suomi Ky:n helmikuussa 2016 allekirjoittamaa puitesopimusta, jossa sovittiin 528 vapaarahoitteisen vuokra-asunnon rakentamisesta.

”Tällä sopimuksella saadaan hankittua meille räätälöityjä pieniä ja haluttuja asuntoja. Asunnot ovat hyvin varusteltuja, kuten aikaisemmatkin asuntomme. Näissä taloissa on lisäksi varauduttu siihen, että sähköautoja voidaan ladata talojen pysäköintipaikoilla”, kertoo LähiTapiolan kiinteistörahastojohtaja Kim Särs.

Sopimukseen kuuluvat asunnot tuloutuvat valmiusasteen mukaisesti pääosin vuoden 2018 aikana. Kyseiset 300 asuntoa tulivat SRV tilauskantaan sopimuksen allekirjoitushetkellä vuoden 2017 kolmannella neljänneksellä.

Antero Nuutinen, johtaja, asuntorakentaminen, SRV, 040 531 4918, antero.nuutinen@srv.fi
Tiina Niemi, viestintäpäällikkö, SRV, 040 502 7549, tiina.niemi@srv.fi