SRV rakentaa LähiTapiolalle 528 vuokra-asuntoa pääkaupunkiseudulle, Turkuun ja Jyväskylään

SRV YHTIÖT OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE     2.2.2017, KLO 12.59

SRV ja LähiTapiola Asuntosijoitus Suomi Ky ovat allekirjoittaneet puitesopimuksen 528 vapaarahoitteisen vuokra-asunnon rakentamisesta. Noin 100 miljoonan euron arvoisen puitesopimuksen myötä SRV rakentaa LähiTapiolle useita kerrostaloja pääkaupunkiseudulle, Turkuun ja Jyväskylään. Hankekohtaiset sopimukset allekirjoitetaan ennen kunkin kohteen aloittamista. Kaikki kohteet valmistuvat vuosien 2018 ja 2019 aikana.

Kaikki LähiTapiolalle rakennettavat kohteet sijaitsevat hyvien liikenneyhteyksien varrella.

Puitesopimukseen kuuluu 140 asunnon rakentaminen Espoon Niittykummun uuden metrokeskuksen viereen. Lisäksi LähiTapiolalle rakennetaan 85 asuntoa aivan tulevan Raide-Jokerin pysäkin läheisyyteen, Espoon Perkkaalle.

“Myös Keravalle rakennettavat 95 asuntoa ovat vain 20 minuutin junamatkan päässä Helsingin keskustasta, eli kohteita yhdistävät erinomainen sijainti raideyhteyksien varressa. Olemme jo nyt yksi pääkaupunkiseudun suurimpia asuntorakentajia, ja aiomme jatkossakin keskittyä vahvasti kasvaviin kaupunkikeskuksiin ja ennen kaikkea hyvien raideliikenneyhteyksien läheisyyteen”, SRV:n Suomen asuntoliiketoiminnasta vastaava Antero Nuutinen sanoo.

LähiTapiolan kanssa tehtyyn puitesopimukseen kuuluu myös 118 asunnon rakentaminen Turun Kirkkotielle, 54 asunnon rakentaminen Kirkkonummen Sarfvikiin ja 36 asunnon rakentaminen Jyväskylään.

”Tällä sopimuksella saadaan hankittua meille räätälöityjä pieniä ja haluttuja asuntoja. Asunnot ovat hyvin varusteltuja, kuten aikaisemmatkin asuntomme. Näissä taloissa on lisäksi varauduttu siihen, että sähköautoja voidaan ladata talojen pysäköintipaikoilla,” kertoo LähiTapiolan kiinteistörahastojohtaja Kim Särs.

Sopimukseen kuuluvat asunnot tuloutuvat valmiusasteen mukaisesti. Kohteet tulevat SRV:n tilauskantaan vaiheittain vuoden 2017 aikana.

Antero Nuutinen, johtaja, asuntorakentaminen, p. 040 531 4918, antero.nuutinen@srv.fi
Päivi Kauhanen, viestintäjohtaja, p. 050 598 9560, paivi.kauhanen@srv.fi

Facebook   LinkedIn   Twitter   Instagram