SRV rakentaa Länsimetrolle Espoonlahden metroaseman ja bussiterminaalin

SRV YHTIÖT OYJ     SIJOITTAJAUUTINEN        22.11.2018    KLO 12.00

SRV rakentaa Länsimetrolle Espoonlahden metroaseman ja bussiterminaalin

SRV ja Länsimetro Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen länsimetron Espoonlahden metroaseman ja bussiterminaalin rakentamisesta. Urakan arvo on noin 48 miljoonaa euroa. Asema toteutetaan projektinjohtourakkana. Työt Espoonlahden metroasemalla alkavat joulukuussa 2018, rakentaminen päättyy ja käyttöönotto alkaa kesällä 2022. Espoonlahden aseman kilpailutus on länsimetron toisen vaiheen asemista viimeisin.

”Urakassa tullaan rakentamaan Espoonlahden maanalainen metroasema, siihen liittyvät Espoonlahdentorin ja Solmutorin sisäänkäynnit sekä bussiterminaali Lippulaiva-kauppakeskuksen yhteyteen, sekä huoltotunneli asemalle liittyvine yhdystunneleineen. Pääsemme tällä työmaalla näyttämään osaamisemme vaativien urakoiden johtamisessa ja toteuttamisessa”, sanoo SRV:n yksikönjohtaja Antti Raunemaa.

Espoonlahden aseman urakka on luonnollista jatkumoa muille SRV:n metrourakoille. Vuonna 2016 valmistui Koivusaaren metroasema, jonka SRV toteutti myös projektinjohtourakkana. Lisäksi SRV on urakoinut aiemmin länsimetron varrelta Otaniemen ja Kaitaan metroasemien asema- ja ratatunneleiden louhinta- ja lujitustyöt.

Juha Toimela, varatoimitusjohtaja, p. 040 594 5473, juha.toimela@srv.fi
Antti Raunemaa, yksikönjohtaja, p. 040 564 4105, antti.raunemaa@srv.fi
Johanna Henttonen, vt. viestintäjohtaja, p. 040 530 0778, ext-johanna.henttonen@srv.fi

Facebook   LinkedIn   Twitter   Instagram