SRV rakentaa Smart Tech Centerin Vantaan Koivuhakaan

SRV YHTIÖT OYJ SIJOITTAJAUUTINEN 10.12.2008

SRV ja Keskinäinen Henkivakuutusyhtiö Suomi ovat allekirjoittaneet hankesopimuksen Vantaan Koivuhakaan toteutettavasta logistiikkahankkeesta, STC Meiramitiestä. Rakennettava tontti ostetaan Vantaan kaupungilta. Tontille rakennetaan neljän logistiikkakiinteistön kokonaisuus, joiden yhteispinta-ala on noin 10.700 kerrosneliömetriä. SRV on kehittänyt aluetta yhteistyössä Vantaan kaupungin kanssa vuodesta 2006 alkaen. Vajaan kahden hehtaarin kokoinen tontti on muodostettu kaavamuutoksen kautta yhdistämällä kolme pienempää tonttia ja puistoalue. STC Meiramitiehen rakennettavista toimitiloista jo noin 80 prosenttia on vuokrattu loppukäyttäjille. Työt rakennustyömaalla ovat täydessä käynnissä. Keskinäinen Henkivakuutusyhtiö Suomi on hankkeessa sijoittajana, SRV vastaa kohteen kehittämisestä, rakentamisesta ja vuokraamisesta. SRV:n STC eli Smart Tech Center -konsepti on kehitetty erityisesti pk-sektorin yrityksille. Niissä käyttäjät voivat yhdistää liiketoimintansa mukaiset varasto-, tuotanto- ja toimistotilansa tehokkaasti ja laadukkaasti yhden katon alle. STC Meiramitie on erinomainen esimerkki SRV:n ennakkoluulottomasta otteesta kehittää loppukäyttäjien esittämiin tarpeisiin soveltuvia toimitilakonsepteja. ”STC Meiramitie on loistava jatkumo SRV:n menestyksekkääseen 'Koivuhaan' valloitukseen. Se on viides hanke samassa kaupunginosassa muutaman vuoden sisällä ja tällä hetkellä kolmas käynnissä oleva hanke”, kertoo projektikehitysjohtaja Kimmo Alaharju SRV:stä. "STC Meiramitie on muutaman vuoden sisällä kahdeksas rakentamishankkeemme Vantaan Aviapolis-alueella ja täydentää hyvin yrityksille tarjottavien liike-, toimisto-, teollisuus- ja varastotilojen kokonaisuutta", toteaa toimitusjohtaja Markku Mäkiaho Pohjola Kiinteistösijoitus Oy:stä. Lisätiedot: SRV projektikehitysjohtaja Kimmo Alaharju p. 040 510 6890 Pohjola Kiinteistösijoitus Oy Tj. Markku Mäkiaho p. 050 529 2055