• SRV Yhtiöt Oyj/

SRV rakentaa Suomen Yliopistokiinteistöt Oy:lle huipputekniikan, tutkimuksen ja tieteen Kampusareenan Tampereelle

SRV YHTIÖT OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE     2.7.2013

SRV ja Suomen Yliopistokiinteistöt Oy ovat sopineet Kampusareenan rakentamisesta Tampereen Hervantaan, keskelle Tampereen teknillisen yliopiston kampusta. Suomen Yliopistokiinteistöt Oy toimii hankkeen rakennuttajana ja SRV urakoitsijana. Tampereen kaupunki hyväksyi Kampusareenan rakennuslupahakemuksen kesäkuussa 2013 ja hankkeen urakkasopimus allekirjoitettiin 28.6.2013.

Kampusareena yhdistää Tampereen teknillisen yliopiston kampuksen rakennukset ja mahdollistaa yritysten pääsyn kampuksen ytimeen. Kahdeksankerroksisen uudisrakennuksen kahdessa alimmassa kerroksessa sijaitsee yliopiston kirjasto ja kolmannessa kerroksessa yliopiston palveluita sekä ravintola. Rakennuksen viisi ylintä kerrosta on yritysten käytössä. Rakennukseen tulee lisäksi toimistohotelli, opetus- ja neuvottelutiloja sekä näyttelytilaa. Kokonaisuudessaan Kampusareenaan tulee noin 15 000 bruttoneliömetriä tilaa.

Yritykset ovat keskellä kansainvälistä tiedeyhteisöä ja opiskelijakampusta, mikä tekee alueesta hedelmällisen poikkitieteelliselle yhteistyölle. Kampusareenan alueella työskentelee ja opiskelee tuhansia huippuammattilaisia.

SRV:n aluejohtaja Virpi Ekholm kertoo, että Kampusalueen tilaratkaisut rakennetaan toimivaksi ympäristöksi edistämään yliopiston ja yritysten välistä poikkitieteellistä yhteistyötä. ”On upeaa olla mukana urakoitsijana näin ainutlaatuisessa hankkeessa, joka luo uudenlaisen tiiviin osaamiskeskittymän ja edistää koko Tampereen alueen huippuosaamista niin tekniikan, tutkimuksen kuin tieteen saralla”, Ekholm sanoo.

Suomen Yliopistokiinteistöt Oy:n toimitusjohtaja Mauno Sievänen kuvailee: ”Kampusareenasta tulee upea poikkitieteellisyyden kehto. Tutkimus- ja yritysmaailma pääsevät kohtaamaan ensiluokkaisessa ympäristössä. Rakennuksessa huomioidaan erityisen tarkasti ympäristönäkökohdat ja tavoitteet ovat korkealla.”

Kampusareenan rakennustyöt käynnistyvät heti ja kampuksen on määrä valmistua vuonna 2015.

SRV Yhtiöt Oyj

Virpi Ekholm, aluejohtaja, SRV, 0400 205 044, virpi.ekholm@srv.fi

Mauno Sievänen, toimitusjohtaja, Suomen Yliopistokiinteistöt Oy, 0400 630 733, mauno.sievanen@sykoy.fi