SRV saneeraa Lahden ammattikorkeakoulun

SRV YHTIÖT OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE     20.2.2017, KLO 10.00

SRV saneeraa Lahden ammattikorkeakoulun

SRV on valittu saneeraamaan Lahden ammattikorkeakoululle tilat Iskun vanhaan teollisuuskiinteistöön Mukkulankadulla. Saneeraustyöt ovat jo käynnissä, ja LAMK muuttaa uusiin tiloihinsa syksyllä 2018.

”Lahden ammattikorkeakoulun uusi kampus on hyvä esimerkki siitä, miten vanha, historiallinen teollisuuskiinteistö voi saada uudenlaisen elämän uuteen käyttötarkoitukseen muutettuna. Tulemme toteuttamaan uuden, modernin oppimisympäristön, joka henkii vanhaa tehdasmiljöön tarinaa”, kertoo johtaja Kimmo Kurki.

Teollisuuskiinteistön sisälle saneerataan modernit ja energiatehokkaat, korkeakoulu-opiskeluun soveltuvat tilat. Kiinteistön julkisivu on suojeltu, joten se kunnostetaan ja jätetään muistuttamaan rakennuksen historiasta.  Kohteesta tulee syntymään uudenlainen kampus- ja yritystoiminnan kohtaamispaikka, kun tulevaisuudessa korkeakoulu-opiskelijat ja eri alojen yritykset kohtaavat toisensa uusissa tiloissa.

Rakennus on kooltaan 23 000 m2. Saneeraustyöt aloitettiin joulukuussa 2016. Tällä hetkellä työmaalla on meneillään väliseinä- ja maalaustyöt.

Kimmo Kurki, johtaja, tekniikkayksiköt ja toimitilarakentaminen aluekeskuksissa, p. 040 705 7266, kimmo.kurki@srv.fi
Jessi Honkanen, viestinnän asiantuntija, p. 040 652 7211, jessi.honkanen@srv.fi

Facebook   LinkedIn   Twitter   Instagram