SRV sponsoroimaan SOS-Lapsikylän Unelmista Totta -ohjelmaa

SRV YHTIÖT OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE      18.4.2024 KLO 9.00

SRV sponsoroimaan SOS-Lapsikylän Unelmista Totta -ohjelmaa

Rakennusyhtiö SRV on solminut yhteistyösopimuksen SOS-Lapsikylän, lasten oikeuksia edistävän kansainvälisen lastensuojelujärjestön kanssa. Sponsorointivarat ohjataan SOS-Lapsikylän Unelmista Totta -ohjelmaan, jolla tuetaan vähävaraisia perheitä Suomessa sekä näissä perheissä asuvia lapsia aloittamaan tai jatkamaan harrastustaan.

Yhteistyö SOS-Lapsikylän kanssa perustuu yhtiön strategiaan, jonka keskeisenä osana on elinkaariviisas rakentaminen. Tämä tarkoittaa kestävyyden huomioimista niin ympäristön, ihmisten kuin taloudellisenkin arvon kannalta. Sponsorointiyhteistyössä on yhtiön strategian mukaisesti tärkeää kantaa elinkaariviisaasti vastuuta myös tulevien sukupolvien hyvinvoinnista.

SRV:n ja SOS-Lapsikylän yhteisenä tavoitteena on edistää lapsille ja nuorille yhdenvertaisia mahdollisuuksia harrastaa, ja sitä kautta torjua eriarvoisuutta. Samalla tuetaan lasten ja perheiden positiivista kiinnittymistä yhteiskuntaan.

"Yhteistyö SOS-Lapsikylän kanssa sopii erityisen hyvin elinkaariviisaaseen ajatteluumme. Yhteistyön kautta mahdollistamme liikunnallisen elämäntavan juurtumisen lapsille, joilla ei muutoin olisi mahdollisuutta harrastaa. Tämä toivottavasti kannustaa lapsia ja nuoria liikkumaan ja vaalimaan terveyttä elämän kaikissa vaiheissa, SRV:n viestintä- ja markkinointijohtaja Miia Eloranta sanoo.

”Elinkaariviisaan rakentamisen lisäksi meille on tärkeää aina kysyä ja kuunnella sidosryhmiämme. Yhteistyö SOS-Lapsikylän kanssa on henkilöstökyselymme perusteella valikoitunut sponsorointikohde, mikä on meille arvokasta merkityksellisen ja yhtiölle sopivan yhteistyöohjelman lisäksi.”

”Olemme todella iloisia ja kiitollisia yhteistyön aloittamisesta SRV:n kanssa ja myös siitä, että kohteeksi valikoitui juuri lasten harrastamisen tukeminen. Harrastamisella on tutkitusti pitkäkestoisia vaikutuksia lasten ja nuorten hyvinvointiin ja on hienoa, että SRV kokee tämän arvokkaaksi kohteeksi yhteistyöllemme”, sanoo SOS-Lapsikylän yrityskumppanuuspäällikkö Maria Ulvinen.

”Vaikka olemme pystyneet kasvattamaan harrastuksiin jaettavien varojen määrää, edelleen olemme tilanteessa, missä saamme hakemuksia enemmän kuin mihin pystymme vastaamaan. SRV:n yhteistyöllä pystymme kuromaan tätä kuilua kiinni ja tarjoamaan entistä suuremmalle joukolle lapsia ja nuoria mahdollisuuksia harrastaa,” Ulvinen sanoo.

Lisätietoja SOS-Lapsikylän Unelmista Totta -ohjelmasta: https://unelmista.fi/

Miia Eloranta, SRV:n viestintä- ja markkinointijohtaja, p. 050 441 4221, miia.eloranta@srv.fi
Maria Ulvinen, SOS-Lapsikylän yritysyhteistyöpäällikkö, p. 0400 436 493, maria.ulvinen@sos-lapsikyla.fi

Facebook   LinkedIn   X   Instagram

SRV on suomalainen rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Rakennamme kestävämpää ja vastuullisempaa, taloudellista arvoa vaalivaa sekä ympäristön ja ihmisten hyvinvoinnin huomioivaa kaupunkiympäristöä. Kutsumme tätä lähestymistä elinkaariviisaudeksi. Tuomme aidon innostuksen ja läsnäolon mukanamme jokaiseen kohtaamiseen, ja kuunteleminen on yksi tärkeimmistä tavoistamme toimia. Sillä uskomme siihen, että vain keskustelun kautta maailma voi muuttua.

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa. Liikevaihtomme vuonna 2023 oli 610 miljoonaa euroa. Noin 800 SRV:läisen lisäksi työllistimme noin 3 300 kumppanin verkoston.

SOS-Lapsikylä lyhyesti

SOS-Lapsikylä on lapsen oikeuksia edistävä kansainvälinen lastensuojelujärjestö. Tavoitteemme on, että jokainen lapsi ja nuori saa tarvitsemansa tuen kasvaakseen mahdollisuuksiensa mittoihin.
Olemme voittoa tavoittelematon lastensuojelun asiantuntija ja palveluntuottaja. Tarjoamme apua ja laadukkaita palveluita kunnille ja perheille.

SOS-Lapsikylän Unelmista totta -harrastustuen avulla vähennetään lasten ja nuorten vapaa-ajan vieton eriarvoistumista ja syrjäytymistä. Unelmista totta -harrastustuki on lasten ja nuorten ohjatun ja säännöllisen harrastamisen tukimuoto. Pienituloinen perhe voi hakea harrastustukea, mikäli lapsen harrastuksen aloittaminen tai jatkaminen ei olisi muuten mahdollista.