SRV toteuttaa Helsingin Asuntotuotantotoimistolle 101 asunnon asuinkerrostalon Helsingin Verkkosaareen

SRV YHTIÖT OYJ     SIJOITTAJAUUTINEN     28.6.2023  KLO 15.50

SRV ja Helsingin kaupungin asuntotuotantotoimisto (ATT) ovat allekirjoittaneet sopimuksen 101 asunnon asuinkerrostalon toteuttamisesta Helsingin Verkkosaareen. Sopimuksen arvo SRV:lle on noin 23,8 (sis. alv 24 %) miljoonaa euroa. Hanke kirjautuu SRV:n tilauskantaan kesäkuussa 2023.

Helsingin kaupungin asunnot Oy:lle rakennetaan 101 vuokra-asuntoa, joista kahden portaan 20 asuntoa ovat erityisasuntoja. Asuntojen lisäksi 7-kerroksisen rakennuksen ensimmäiseen kerrokseen sijoitetaan kolme liiketilaa ja erityisasuntoja palvelevat yhteistilat.

Asunnot valmistuvat merelliseen Verkkosaareen, mikä on Kalasatamaan kuuluva asuinalue. Rakennustyöt käynnistyvät syyskuussa ja työt on määrä saada päätökseen kesään 2025 mennessä.

”Tämä hanke on hieno jatke projekteillemme Kalasataman alueella, jota SRV on ollut vahvasti kehittämässä. SRV:n asuntotuotanto keskittyy kasvaville alueille, joilla on erinomaiset liikenneyhteydet ja tämä toteutuu myös Kalasatamassa. Oman asuntotuotantomme lisäksi toteutamme erityyppisiä asumisen hankkeita kuten ARA-rahoitteista vuokra-asumista Helsingin kaupungille”, kertoo SRV:n pääkaupunkiseudun asuntoliiketoiminnan johtaja Jorma Seppä.

Kohteessa panostetaan elinkaariviisaisiin energiaratkaisuihin.

”Asuntotuotanto toteuttaa uusimmat kohteensa energiaviisaasti maalämpöjärjestelmällä ja aurinkopaneeleilla varustettuna. Kalasataman alueelle rakennetaan useita Asuntotuotannon kohteita vuokra-, asumisoikeus- ja omistuskäyttöön”, kertoo uudistuotantoyksikön päällikkö Merja Rukko ATT:ltä.

Jorma Seppä, johtaja, Asuntoliiketoiminta PKS, SRV, puh. 040 727 3771, jorma.seppa@srv.fi
Heidi Tetteh, viestintäpäällikkö, SRV, puh. 040 662 3220, heidi.tetteh@srv.fi
Merja Rukko, Helsingin kaupungin asuntotuotanto ATT, puh. 09 310 20576, merja.rukko@hel.fi

Tiedotteen liitteenä oleva kuva: Arkkitehtuuri- ja muotoilutoimisto Talli Oy, SRV

SRV on suomalainen rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Rakennamme kestävämpää ja vastuullisempaa, taloudellista arvoa vaalivaa sekä ympäristön ja ihmisten hyvinvoinnin huomioivaa kaupunkiympäristöä. Kutsumme tätä lähestymistä elinkaariviisaudeksi. Tuomme aidon innostuksen ja läsnäolon mukanamme jokaiseen kohtaamiseen, ja kuunteleminen on yksi tärkeimmistä tavoistamme toimia. Sillä uskomme siihen, että vain keskustelun kautta maailma voi muuttua.

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa. Liikevaihtomme vuonna 2022 oli 770,1 miljoonaa euroa. Noin 1 000 SRV:läisen lisäksi työllistämme noin 3 800 kumppanin verkoston.