SRV toteuttaa HUSin Jorvin kantasairaalan leikkaussalien peruskorjauksen

SRV YHTIÖT OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE      20.03.2020  KLO 15.00

SRV toteuttaa HUSin Jorvin kantasairaalan leikkaussalien peruskorjauksen

SRV:n sairaalarakentaminen kasvaa edelleen, kun HUS on valinnut SRV:n toteuttamaan tuoreimman rakennushankkeensa; Jorvin sairaalan K-leikkausosaston ja alapuolisten tilojen peruskorjauksen. Hankkeessa uusitaan anestesia- ja leikkausosaston sekä sydänkeskuksen ja laboratorion tilat. Projektinjohtourakkasopimuksella toteutettavaan hankkeeseen sisältyy kehitysvaihe. Hankkeen tavoitebudjetti tarkennetaan kehitysvaiheen päätteeksi. Toteutusvaihe käynnistyy kesäkuussa, jolloin hanke merkitään SRV:n tilauskantaan. Rakennustöiden on määrä valmistua vuonna 2023.

Jorvin sairaalan peruskorjaus toteutetaan yhteistoiminnallisena projektinjohtourakkana. Toteutusmuodolla on luotu hyvät lähtökohdat yhteistyölle, ja SRV:lle asetetaan laadulliset tavoitteet sekä aikataulu- ja kustannustavoitteet.

"Jorvin hankkeen myötä SRV vahvistaa edelleen asemaansa yhtenä Suomen suurimmista sairaala- ja terveydenhuollon hankkeiden rakentajana. SRV:llä on vahva kokemus terveydenhuollon ja vaativien erityistilojen rakentamisesta. Jorvin peruskorjausta ovat toteuttamassa huippuammattilaisemme. Olemme toteuttaneet HUSin kanssa menestyksekkäästi viime vuosina useita muita hankkeita. Parhaillaan rakennamme myös HUSin historian suurinta hanketta Siltasairaalaa Helsingin Meilahdessa", SRV:n varatoimitusjohtaja Juha Toimela kertoo.

Peruskorjausalueen bruttoala noin 10 492 bruttoneliömetriä. Peruskorjaus käsittää Jorvin sairaalan vuonna 1976 valmistuneen rakennusosan osittaisen peruskorjauksen ja muutostyön sekä tarvittavien väistötilojen toteuttamisen. Peruskorjauksen myötä leikkaussalien tehokkuutta on tavoitteena nostaa ja kaikki uudet leikkaussalit tulevat soveltumaan kaikkien potilasryhmien hoitoon. Peruskorjauksen jälkeen Jorvissa on 20 leikkaussalia.

”Vahva roolimme sairaalarakentajana näkyy ympäri Suomea. Tampereella valmistui viime syksynä Tays etupihan uudisrakennuksia. Jyväskylässä on meneillään Sairaala Novan rakennustyöt, jotka ovat valmistumassa tämän vuoden puolella. Kirkkonummella puolestaan on käynnissä hyvinvointikeskuksen rakennustyöt”, Toimela jatkaa.

Lisätiedot:

Juha Toimela, varatoimitusjohtaja, p. 040 594 5473, juha.toimela@srv.fi
Heidi Tetteh, viestintäpäällikkö, p. 040 662 3220, heidi.tetteh@srv.fi

Jakelu:
Tiedotusvälineet

Facebook   LinkedIn   Twitter   Instagram

SRV lyhyesti

SRV on rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Haluamme tarjota parhaan asiakaskokemuksen kaupunkikeskusten rakentajana ja olla alan innostavin työpaikka. Tuomme aidon yhteistyön ja innostuksen jokaiseen kohtaamiseen. Vastuullisuus näkyy kaikessa toiminnassamme.

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä vuodesta 2007 listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa ja Venäjällä. Liikevaihtomme vuonna 2019 oli 1 061 miljoonaa euroa ja meillä työskentelee yli 1 000 ihmistä. Lisäksi työllistämme hankkeissamme lähes 4 000 alihankkijan verkoston.