SRV toteuttaa Hyvinkäälle Hangonsillan monitoimiareenan – hanke käynnistyy kehitysvaiheella

SRV YHTIÖT OYJ     SIJOITTAJAUUTINEN    22.10.2024 KLO 12.30

SRV ja Hyvinkään kaupunki ovat allekirjoittaneet sopimuksen Hangonsillan monitoimiareenan toteuttamisesta. Yhteistoiminnallisena projektinjohtourakkana toteutettavan hankkeen kokonaiskustannusarvio on 45,6 miljoonaa euroa, josta SRV:n urakan osuus on 32-40 miljoonaa euroa. Hanke toteutetaan Hyvinkään kaupungin ja Laurea-ammattikorkeakoulun yhteishankintana.

Hanke käynnistyy kehitysvaiheella ja siirtyy SRV:n tilauskantaan rakentamisen käynnistyessä arviolta vuoden 2025 keväällä. Hanke vahvistaa edelleen SRV:n johtavaa asemaa yhteistoiminnallisessa urakoinnissa.

Hyvinkäälle toteutetaan liikunta- ja tapahtumakäyttöön suunniteltu monitoimiareena sekä Laurea-ammattikorkeakoulun Hyvinkään kampuksen uudet toimitilat sekä näitä toimintoja tukevat ravintola- ja muut tilat. Hankkeen alustava laajuus on noin 13 000 bruttoneliömetriä, josta monitoimiareenan osuus on noin 9 800 bruttoneliömetriä ja korkeakoulutilojen osuus noin 3 200 bruttoneliömetriä.

Puoli vuotta kestävän kehitysvaiheen aikana haetaan yhteisesti osapuolten kanssa lopulliset toteutusratkaisut, jotka palvelevat parhaiten hankkeelle asetettavia tavoitteita. Kehitysvaiheen aikana tarkennetaan myös hankkeen kokonaiskustannusta sekä aikataulua. Tämän hetken suunnitelmien mukaan hanke valmistuu vuoden 2026 loppuun mennessä.

”Lähdemme suurella innolla käynnistämään Hyvinkää Areenaa. Uskomme, että hankkeelle valittu kaksivaiheinen yhteistoiminnallinen projektinjohtourakkamalli sopii erinomaisesti juuri tämän kaltaiselle hankkeelle, jossa on useita eri käyttäjäryhmiä ja tilatarpeita”, sanoo SRV:n pääkaupunkiseudun toimitilarakentamisen yksikönjohtaja Kimmo Hyry ja jatkaa: ”Olemme viime vuosina toteuttaneet useita erilaisia monitoimihalleja, kuten monipuolisesti eri liikuntalajien käyttöön soveltuvan Matinkylän lukion urheiluhallin ja Kotkan Satama Areenan, joka tarvittaessa taipuu myös urheilutapahtumiin. Tampereen monitoimiareena Nokia Arena toimii jopa kansainvälisen tason tapahtumien näyttämönä. Parhaillaan SRV kehittää areenahanketta myös Turun Ratapihan uuteen kaupunginosaan.”

Hyvinkää Areena on Hyvinkään kaupungin merkittävin satsaus tapahtuma- ja elämystoiminnan kehittämiseen. Areenan ensisijainen käyttötarkoitus on toimia liikuntaa ja tapahtumia palvelevana tilana, joka mahdollistaa myös koulu- ja harrasteliikunnan sekä kilpaurheilun. Monitoimiareena tulee toimimaan myös kaupungin muiden koulujen ja päiväkotien liikuntatilana.

”Areenahanke on tärkeä elinvoima- ja kaupunkikehityshanke, joka toteutuessaan kasvattaa merkittävästi kaupungin keskustan ja koko Hyvinkään vetovoimaa metropolialueen pohjoisena keskuksena. Hankkeella on strateginen merkittävyys koko Hyvinkäälle. Areenaa on valmistelu vuosia ja nyt olemme onnellisia, kun siirrymme yhdessä SRV:n ja Laurea-ammattikorkeakoulun kanssa kehittämään ja toteuttamaan tulevaisuuden liikunta-, tapahtuma- ja korkeakoulukampustilat sisältävän areenan kokonaisuutta”, kommentoi Hyvinkään kaupungin kiinteistöjohtaja Antti Nikkanen.

Lisätietoja hankkeesta: Hyvinkää Areena

Kimmo Hyry, yksikönjohtaja, Toimitilat PKS, SRV p. 0400 158 088, kimmo.hyry@srv.fi
Heidi Tetteh, viestintäpäällikkö, SRV, puh. 040 662 3220, heidi.tetteh@srv.fi
Antti Nikkanen, kiinteistöjohtaja, Hyvinkään kaupunki, puh. 040 661 3744, antti.nikkanen@hyvinkaa.fi

Tiedotteen liitteenä oleva kuva: Raami Arkkitehdit Oy & Arkkitehdit Kontukoski Oy

Facebook   LinkedInX  Instagram

SRV on suomalainen rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Rakennamme kestävämpää ja vastuullisempaa, taloudellista arvoa vaalivaa sekä ympäristön ja ihmisten hyvinvoinnin huomioivaa kaupunkiympäristöä. Kutsumme tätä lähestymistä elinkaariviisaudeksi. Tuomme aidon innostuksen ja läsnäolon mukanamme jokaiseen kohtaamiseen, ja kuunteleminen on yksi tärkeimmistä tavoistamme toimia. Sillä uskomme siihen, että vain keskustelun kautta maailma voi muuttua.

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa. Liikevaihtomme vuonna 2023 oli 610 miljoonaa euroa. Noin 800 SRV:läisen lisäksi työllistimme noin 3 300 kumppanin verkoston.