SRV toteuttaa Monikon koulukeskuksen Espoon Leppävaaraan

SRV YHTIÖT OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE     21.12.2018, KLO 14.10

SRV toteuttaa Monikon koulukeskuksen Espoon Leppävaaraan

SRV ja Espoon kaupungin Tilapalvelut-liikelaitos ovat allekirjoittaneet sopimuksen Espoon Leppävaaraan rakennettavan koulukeskus Monikon projektinjohtourakan toteutuksesta. Yli 1300 lapselle toteutettavan uuden koulukeskushankkeen kokonaisarvo on noin 39 miljoonaa euroa, mikä kirjataan nyt SRV:n tilauskantaan. Hanke sisältää vanhan suojellun koulurakennuksen peruskorjauksen ja sen yhteyteen toteutettavan uudisrakennuksen rakentamisen.

Koulukeskus on ensimmäinen yhteinen koulu- ja päiväkotihanke suomen- ja ruotsinkielisille Espoossa. Uuteen koulukeskukseen toteutetaan tilat ruotsinkieliselle alakoululle ja päiväkodille sekä suomenkieliselle päiväkodille, alakoululle ja yläkoululle. Tiloihin on arvioitu tulevan kaikkiaan yli 1300 lasta ja kohteen laajuus on noin 15 000 bruttoneliömetriä.

”Meillä on käynnissä useita merkittäviä kouluhankkeita ympäri Suomen. Pääkaupunkiseudulla rakennamme kouluja muun muassa Helsingin Jätkäsaaressa ja Lauttasaaressa sekä Jokirinteen oppimiskeskuksen elinkaarihanketta Kirkkonummella. Leppävaaran koulukeskus Monikko tuo hienon lisän tähän joukkoon. Monikko on myös hieno esimerkki siitä, miten peruskorjaamalla vanhoja tiloja ja yhdistämällä ne uudisrakennuksiin saadaan moderni, toimiva oppimisympäristö monille espoolaisille lapsille ja nuorille”, toteaa SRV:llä hankkeesta vastaava yksikönjohtaja Antti Raunemaa.

”Monikon kouluhanke edustaa Espoon Tilapalveluissa uudenlaista toimitilahankintaa, joka osaltaan toteuttaa Espoo-tarinaa. Hanke toteutetaan uudenlaisella yhteistyöhön perustuvalla hankintamallilla, jossa urakoitsijavalinnan jälkeen yhdessä kehitetään koulusuunnitelmat vastaamaan hankkeen tavoitteita. Yhteistyö SRV:n ja Tilapalveluiden asiantuntijoiden kesken on kehitysvaiheen aikana sujunut erinomaisesti ja innostuneesti”, kuvailee hanketta Tilapalvelut-liikelaitoksen rakennuttamispäällikkö Reijo Yrjölä.

Hankkeessa käynnistyi kehitysvaihe maaliskuussa 2018, mikä kesti joulukuuhun 2018. Hankkeen toteuttaminen käynnistyy heti tammikuussa 2019. Kokonaisuudessaan Leppävaaran uusi koulukeskus valmistuu arviolta toukokuussa 2021 ja oppilaat aloittavat koulunkäynnin uusissa tiloissa elokuussa 2021 uuden lukuvuoden käynnistyessä.

Lisätiedot:
Antti Raunemaa, yksikönjohtaja, SRV, p. 040 564 4105, antti.raunemaa@srv.fi