SRV toteuttaa Open Innovation House -kiinteistön laajennuksen Espoossa

SRV YHTIÖT OYJ     SIJOITTAJAUUTINEN      19.1.2021   KLO 10.00

SRV toteuttaa Open Innovation House -kiinteistön laajennuksen Espoossa

SRV käynnistää Open Innovation House -kiinteistön laajennuksen rakentamisen Espoon Otaniemessä. Erikoissijoitusrahasto eQ Hoivakiinteistön kanssa allekirjoitetusta sopimuksesta SRV:n osuus on noin 25 miljoonaa euroa.

Erikoissijoitusrahasto eQ Hoivakiinteistöt (eQ) omistaa Espoon Maarintiellä sijaitsevan Open Innovation House -kiinteistön, joka toimii tällä hetkellä mm. Espoon koulutilojen väistötilana sekä Aalto Yliopiston opetustilana. SRV:n kiinteistön yhteyteen toteuttama laajennusosa on noin 8600 kerrosneliömetriä. Laajennustiloihin toteutetaan tilat Espoon uudelle oikeustalolle. Työmaalla käynnistettiin valmistelevat työt lokakuussa 2020 ja varsinainen rakentaminen käynnistyy tammikuussa 2021. Hanke valmistuu kesällä 2022.

”Koko Otaniemi on voimakkaasti kehittynyt viime vuosina. Perinteinen korkeakoulukampus on muuttumassa monimuotoiseksi kaupunginosaksi, jossa on koulutusta, asumista, toimistoja ja liiketiloja. Tavoitteenamme on vastata kehittyvän Otaniemen tarpeisiin ja monipuolistaa alueen toimintoja”, sanoo eQ:n kiinteistöjohtaja Kimmo Alaharju.

Hankkeessa korostuu tilojen huoltovapaus, pitkäikäisyys ja muuntojoustavuus. Etenkin toimistotiloissa käyttäjien tulee voida muunnella tiloja tarpeidensa mukaisesti. Uudet tilat rakennetaan niin, että ne mahdollistavat uusien digitalisaation edellyttämien työtapojen käyttöön ottamisen. Kohteessa hyödynnetään maalämpöenergiaa lämmitykseen ja jäähdytykseen sekä aurinkoenergiaa. Kohteesta tulee käytönajalta hiilineutraali.

”On hienoa olla mukana uudistamassa kasvavaa Otaniemen aluetta, joka on kehittynyt opiskelukampuksesta monipuoliseksi kaupunginosaksi. eQ:n kanssa olemme hyvässä yhteistyössä toteuttaneet vastaavalla sopimusmallilla mm. vuonna 2019 valmistuneen Lauttasaaren toisen ala-asteen ja päiväkodin”, toteaa SRV:llä hankkeesta vastaava yksikönjohtaja Antti Raunemaa.

SRV on ollut mukana rakentamassa voimakkaasti kehittyvää Otaniemen aluetta jo aiemminkin. Vuonna 2018 valmistui Aalto-yliopiston taiteiden, suunnittelun ja talouden korkeakoulun uudisrakennus Väre sekä kauppakeskus A Bloc Aalto-yliopiston kampuksella.

Lisätiedot:

Antti Raunemaa, yksikönjohtaja, SRV, puh. 040 564 4105, antti.raunemaa@srv.fi

Kimmo Alaharju, kiinteistöjohtaja, eQ Varainhoito Oy, puh. 040 510 6890, kimmo.alaharju@eQ.fi

Heidi Tetteh, viestintäpäällikkö, SRV, puh. 040 662 3220, heidi.tetteh@srv.fi

Tiedotteen mukana julkaistu havainnekuva: Tuomo Siitonen Architects

Jakelu:

Tiedotusvälineet

Facebook   LinkedIn   Twitter   Instagram

SRV lyhyesti

SRV on rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Haluamme tarjota parhaan asiakaskokemuksen kaupunkikeskusten rakentajana ja olla alan innostavin työpaikka. Tuomme aidon yhteistyön ja innostuksen jokaiseen kohtaamiseen. Vastuullisuus näkyy kaikessa toiminnassamme.

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä vuodesta 2007 listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa ja Venäjällä. Liikevaihtomme vuonna 2019 oli 1 061 miljoonaa euroa ja meillä työskentelee yli 1 000 ihmistä. Lisäksi työllistämme hankkeissamme lähes 4 000 alihankkijan verkoston.