SRV toteuttaa Presidentinlinnan peruskorjauksen

14.12.2012

Presidentinlinnassa Helsingissä aloitetaan peruskorjaus. SRV toteuttaa korjaustyöt projektinjohtourakkana. Yhteistyökumppaneina SRV käyttää korjausrakentamisen erikoisosaajia. Liki kaksivuotisen urakan on määrä valmistua siten, että Presidentinlinna on käyttökunnossa itsenäisyyspäivänä 2014.

Peruskorjauksen yhteydessä muun muassa vahvistetaan perustuksia, kunnostetaan pintoja, parannetaan kulkuyhteyksiä sekä uusitaan talotekniikkaa. Lisäksi Presidentinlinnan sisätiloja konservoidaan Museoviraston valvonnassa. Urakan rakennuttajana on Tasavallan presidentin kanslia.

”Presidentinlinna on yksi valtakunnan keskeisimpiä rakennuksia. Sen korjausurakka on erittäin vaativa, sillä se vaatii monenlaista erikoisosaamista. Rakennuksella on ikää, ja työn edetessä saattaa vastaan tulla pulmia, joita joudutaan ratkomaan tilanteen mukaan”, sanoo tuotantojohtaja Antti Raunemaa SRV:stä.

Työmaan valmistelu aloitetaan ensi maanantaina 17.12., jolloin Mariankadun rannanpuoleinen pää Presidentinlinnan kohdalta suljetaan liikenteeltä. Mariankadun liikenne ohjataan Aleksanterinkadun Pohjoisrannan puoleisesta päädystä ja jalankulku päävartion editse koko korjausurakan ajan.

SRV Yhtiöt Oyj

Tasavallan presidentin kanslia, press@tpk.fi
www.tpk.fi

Muuttuvat liikennejärjestelyt

Korjausurakan aikana Mariankadulta ei pääse suoraan kääntymään Pohjoisesplanadille. Aleksanterinkatua keskustasta päin sekä Mariankatua pohjoisesta päin ajettaessa voi ajaa Aleksanterinkadun kautta. Aleksanterinkadun rannanpuoleisesta päästä voi kääntyä oikealle Meritullintorille, josta pääsee ajamaan Pohjoisesplanadille.

Pohjoisrannasta päin tultaessa Aleksanterinkadulta pääsee kääntymään Mariankadulle jatkossa vain yhdeltä kaistalta. Päävartioston edustalta kulkee urakan aikana edelleen raitiovaunukiskot ja autoliikenne Katajanokalle. Jalankulkijoiden reitti Pohjoisesplanadille kulkee myös päävartioston edustalta.

Yrityksestä

SRV lyhyestiSRV on rohkea rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Haluamme tarjota parhaan asiakaskokemuksen kaupunkikeskusten rakentajana ja olla alan innostavin työpaikka. Tuomme aidon yhteistyön ja innostuksen jokaiseen kohtaamiseen. Vastuullisuus näkyy kaikessa toiminnassamme. Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä vuodesta 2007 listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa ja Venäjällä. Liikevaihtomme vuonna 2018 oli 960 miljoonaa euroa ja meillä työskentelee yli 1 000 ihmistä. Lisäksi työllistämme hankkeissamme lähes 4 000 alihankkijan verkoston. SRV – Elämäsi rakentaja