SRV uudistaa Kauppakeskus Ruoholahden

7.5.2012

SRV toteuttaa Helsingin Ruoholahden kauppakeskuksen peruskorjauksen. SRV allekirjoitti sopimuksen keskuksen päävuokralaisen Ruokakesko Oy:n kanssa torstaina 3.5.2012. Kiinteistön omistaa Sponda Oyj. Rakennustyöt kohteessa ovat jo käynnistyneet ja uudistetut liiketilat avataan jo ensi joulun sesonkiin.

SRV peruskorjaa noin 16 000 neliötä liiketilaa tavoitehintaisena projektinjohtourakkana. Ruoholahden kauppakeskuksen toiseen kerroksen vapautui Verkkokauppa.com myymälän muuton myötä runsaasti tiloja, joita saneerataan uusia toimijoita varten. Lisäksi kunnostetaan muita liiketiloja, julkisia tiloja sekä talotekniikkaa. Koko kiinteistöön tulee uusi jäähdytysjärjestelmä, K-citymarketille rakennetaan uusi leipomo ja uusina liikkeinä keskukseen tulevat Kodin Ykkönen ja Intersport.

- Ripeä aikataulu ja asiakasvirtojen hallinta projektin aikana ovat tämän kohteen haasteita. SRV:llä on runsaasti kokemusta vastaavista hankkeista, esimerkiksi Helsingin keskustan Stockmannin laajennus toteutettiin tavaratalon toimintaa keskeyttämättä. Tälläkin hetkellä meillä on käynnissä vastaavia hankkeita Helsingin Itäkeskuksessa ja Espoon kauppakeskus Merituulessa, tuotantojohtaja Antti Raunemaa kertoo.

- Kesko haluaa parantaa  kauppakeskuksen tarjontaa entisestään, sillä sen läheisyydessä olevaan Jätkäsaareen on tulossa 10 000 uutta asukasta seuraavan 10 vuoden aikana, Keskon aluejohtaja Antti Palomäki toteaa.

SRV:n urakan arvo on noin 6,5 miljoonaa euroa.

SRV on Kampin keskuksen suurhankkeesta lähtien erikoistunut kaupunkien keskustojen vaativiin kohteisiin. Esimerkiksi Lahden ydinkeskustassa SRV uudisti kauppakeskus Trion, parhaillaan rakennetaan kauppakeskus Willaa Hyvinkään ja seurakuntataloa Oulun ydinkeskustaan. Viime viikolla SRV luovutti useita palkintoja voittaneen Helsingin yliopiston tulevan kirjastorakennuksen Kaisaniemessä.

SRV Yhtiöt Oyj

Antti Raunemaa, tuotantojohtaja, puh. 020 145 5546