SRV Yhtiöt Oyj on sopinut yhdeksän miljoonan euron pääomalainasta

SRV YHTIÖT OYJ           SISÄPIIRITIETO         31.3.2020 KLO 17.05

SRV Yhtiöt Oyj on sopinut yhdeksän miljoonan euron pääomalainasta

SRV Yhtiöt Oyj ("SRV") on tänään sopinut lainajärjestelystä, jossa OP-Henkivakuutus Oy, Pohjola Vakuutus Oy sekä Pontos Oy:n tytäryhtiö AS Pontos Baltic ("Lainanantajat") myöntävät SRV:lle yhteensä yhdeksän miljoonan euron pääomalainan, johon sovelletaan osakeyhtiölain 12 luvun säännöksiä pääomalainasta.

Pääomalainalle maksetaan 12 prosentin vuotuista korkoa edellyttäen, että koronmaksun edellytykset täyttyvät. Kertynyt maksamaton korko maksetaan samalla kun laina maksetaan kokonaisuudessaan pois.

Pääomalainan tarkoituksena on jo ennen SRV:n 6.2.2020 tiedottamaa suunniteltua merkintäetuoikeusantia vahvistaa SRV:n pääomarakennetta ja pyrkiä turvaamaan SRV:n rahoitussopimusten kovenanttiehtojen noudattaminen vallitsevassa epävarmassa taloudellisessa tilanteessa poikkeusolojen aikana.

Pääomalaina erääntyy takaisinmaksettavaksi 1.2.2022 edellyttäen, että takaisinmaksun edellytykset täyttyvät. Lainanantajat voivat kuitenkin maksaa SRV:n 6.2.2020 tiedottaman suunnitellun merkintäetuoikeusannin yhteydessä maksettavan uuden osakkeen merkintähinnan kuittaamalla pääomalainan pääomaa suunnitellussa merkintäetuoikeusannissa.

Pääomalainalle nostopäivästä suunnitellun merkintäetuoikeusannin suunniteltuun allokaatiopäivään asti kertyvä korko erääntyy kuitenkin poikkeuksellisesti maksettavaksi Lainanantajille ennakollisesti 2.4.2020. Ennakollisesti maksettavan koron määrä on 225.000 euroa.

Saku Sipola, toimitusjohtaja, p. 040 551 5953, saku.sipola@srv.fi
Ilkka Pitkänen, talous- ja rahoitusjohtaja, p. 040 667 0906, ilkka.pitkanen@srv.fi

Jakelu:

Tiedotusvälineet

Facebook   LinkedIn   Twitter   Instagram

SRV lyhyesti

SRV on rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Haluamme tarjota parhaan asiakaskokemuksen kaupunkikeskusten rakentajana ja olla alan innostavin työpaikka. Tuomme aidon yhteistyön ja innostuksen jokaiseen kohtaamiseen. Vastuullisuus näkyy kaikessa toiminnassamme.

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä vuodesta 2007 listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa ja Venäjällä. Liikevaihtomme vuonna 2019 oli 1 061 miljoonaa euroa ja meillä työskentelee yli 1 000 ihmistä. Lisäksi työllistämme hankkeissamme lähes 4 000 alihankkijan verkoston.

SRV – Elämäsi rakentaja