Tampereen Kansi esittäytyy uudessa vierailijakeskus Visit Centerissä

SRV YHTIÖT OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE     24.1.2019 KLO 18.00

Tampereen Kansi esittäytyy uudessa vierailijakeskus Visit Centerissä

Vapaa-ajan elämykset, palvelut ja asumisen ainutlaatuisella tavalla yhdistävä uusi alue Tampereen Kansi nousee kovaa vauhtia Tampereen ytimeen. Jättihankkeen toteuttaa kasvava joukko palveluiden, urheilun, viihteen, liike-elämän ja rakentamisen osaajia. Vierailijakeskus Tampereen Kansi Visit Center avattiin tänään aivan työmaan tuntumaan. Sen edustalla kohoava upea näköismalli tarjoaa näyteikkunan tulevaisuuteen. Vierailijakeskuksessa vietetään avointen ovien päivää lauantaina 26.1. klo 10–15.

Torni-hotellin vieressä sijaitsevaan vanhaan ja tunnelmalliseen veturihalliin rakennettu Tampereen Kansi Visit Center tarjoaa tamperelaisille ja muille hankkeesta kiinnostuneille mahdollisuuden tutustua alueeseen jo nyt. Vierailijakeskuksessa esittäytyvät Tampereen Kannen toimijat ja kumppanit.

”Alueelle ensimmäisenä valmistuva uusi huippuareena on maailmanluokan elämyskeskus ja lähtölaukaus Tampereen uudelle, upealle kaupunginosalle. Tampereen Kansi yhdistää kaupungin itä- ja länsipuolen ja tuo yhteen elämykset, asumisen, työpaikat ja urheilun ainutlaatuisella tavalla. Vierailijakeskus tarjoaa hienon mahdollisuuden tutustua uuteen maamerkkiimme jo etukäteen ja makustella tulevaa”, Tampereen pormestari Lauri Lyly sanoo.

Tampereen Kannen Visit Centerissä järjestetään kumppanitapaamisia, esittelytilaisuuksia sekä elämyksellisiä tapahtumia ja yleisöpäiviä. Kaupunkilaiset pääsevät tutustumaan vierailijakeskukseen heti tuoreeltaan lauantaina 26.1. klo 10–15, jolloin Visit Centerissä vietetään avointen ovien päivää.

”Vierailijakeskus on uuden alueen, sen tapahtumien, areenan ja asuntojen näyteikkuna, joka muuttuu uuden alueen tahtiin koko rakentamisen ajan”, hankejohtaja Tero Tenhunen Tampereen kaupungilta kertoo.

Huippuarkkitehtuuri upeana näköismallina

Tampereen Kannen valmista kokonaisuutta ja ulkoasua voi ihailla vierailijakeskuksen edustalla, jonne on pystytetty vaikuttava mallinnus tulevasta alueesta. Yli 15 metriä leveä ja seitsemän metriä korkea, teräksestä valmistettu näköismalli Tampereen Kannen kokonaisuudesta on uutta koko Suomessa.

”Suurikokoinen, vaaleasävyinen mallinnus ja sen muuttuva valaistus tuovat esiin tulevan alueen arkkitehtuurin vaikuttavuuden ja erityispiirteet. Huippuarkkitehti Daniel Libeskindin muotokieli ja rakennusten sijoittelu muodostavat ehyen kokonaisuuden, joka uudistaa koko kaupungin siluetin”, SRV:n hankekehitysjohtaja Kari Mäkelä kertoo.

Euroopan ensimmäinen keskusta-areena

Tampereen Kannen ensimmäinen vaihe valmistuu alle kolmen vuoden kuluttua, kun kansainväliset mitat täyttävä uusi areena valmistuu vuonna 2021. Tampereen Kannen Areena on ensimmäinen kaupungin ydinkeskustaan nouseva elämyskeskus Euroopassa.

Areenan kansainvälistä ja kansallista monipuolista urheilu-, viihde- ja kongressitarjontaa täydentävät muun muassa Lapland Hotelsin hotelli, Veikkauksen kasino ja monipuoliset ravintolapalvelut NoHo Partnersin ja Hartwallin johdolla. Lisäksi Tapparan ja Ilveksen kotipelit muodostavat tärkeän osan tapahtumista. Lipunmyynnistä kaikkiin tapahtumiin vastaa Lippupiste.

Hankejohtaja Tero Tenhusen mukaan areenan jo tähän mennessä solmimat merkittävät kumppanuudet kertovat koko alueen ja sen konseptin houkuttelevuudesta. ”Noin 550 miljoonan euron Tampereen Kansi -hankkeella on merkittävät aluetaloudelliset vaikutukset sekä rakentamisvaiheessa että valmistuttuaan. Tampereen Kansi ja Areena vievät Suomen elämysten uuteen aikakauteen.”

Tero Tenhunen, Tampereen Kaupunki, Hankejohtaja, 050 540 2860, tero.tenhunen@tampere.fi
Kari Mäkelä, SRV, Hankekehitysjohtaja, 050 597 9291, kari.makela@srv.fi

Tampereen Kansi Visit Center, Åkerlundinkatu 16 (Torni-hotellin vieressä), Tampere.
Tampereen Kansi somessa @visitkansi, #visitkansi

Livekuvaa Tampereen Kannen työmaalta: https://flycam.roundshot.com/kansijaareena/
Kuvia Tampereen Kannen Visit Centerin avajaisista ja näköismallista tulossa median käyttöön: https://srv.imagebank.fi/public/category/10000232

****
Tampereen Kansi ja Areena -hanke liittää yhteen Tampereen itä- ja länsipuolen. Alue muodostaa uudenlaisen hybridikorttelin, jossa yhdistyvät asuminen, työskentely ja Suomen suurin, noin 13 000 - 15 000 katsojapaikan urheilu- ja tapahtuma-areena. Paikalliset SM-liigajoukkueet Tappara ja Ilves pelaavat ottelunsa uudella areenalla liigakaudesta 2021-2022 alkaen. Ensimmäisessä vaiheessa eteläiselle ratapihalle rakennetaan kansi ja sen päälle areena, harjoitushalli, hotelli ja kaksi tornitaloa. Toinen vaihe pitää sisällään pohjoisen kannen sekä kolme tornitaloa. Kokonaisuudessaan kohteeseen tulee arviolta jopa tuhat asuntoa.

Facebook   LinkedIn   Twitter   Instagram