Tapiolan ja SRV:n asuntohankkeen rakennustyöt käynnistyvät Espoon Tapiolassa

Tapiola ja SRV toteuttavat usean asuinrakennuksen käsittävän kokonaisuuden, jonka rakennustyöt alkavat lokakuussa 2011. Uudet asuintalot rakennetaan Revontulentien ja Etelätuulentien kulmaan tontille, joka tähän saakka on ollut pääosin tyhjä. Asuntohanke sisältää seitsemän asunto-osakeyhtiötä ja pihakannen alle sijoittuvat pysäköintitilat.

Omistusasuntoja rakennetaan noin 225 kappaletta. Asunnot sijaitsevat kävelyetäisyydellä Tapiolan tulevasta metroasemasta ja monipuolisten kaupallisten palveluiden äärellä. SRV toimii hankkeessa urakoitsijana, ja sijoittajina toimivat Vahinko-Tapiola ja Kiinteistö-Tapiolan hallinnoima kiinteistöpääomarahasto Tapiola KR IV Ky. Asuinrakennukset on suunnitellut Arkkitehtiryhmä A6 Oy.

- Asunnot ovat korkeatasoisia, sijainniltaan erinomaisia ja ne ovat herättäneet jo suurta mielenkiintoa markkinoilla. Kohde rakennetaan vaiheittain ja ensimmäiset asunnot valmistuvat vuoden 2012 lopussa, toteaa Kiinteistö-Tapiolan kiinteistösijoitusjohtaja Vesa Eskoli.

- Tapiola on arvostettu asuinpaikka, joka kehittyy jatkuvasti. Se asettaa rakentamisen laadulle erityisen korkeat vaatimukset. Me SRV:ssä iloitsemme saadessamme jatkaa korkean standardin talojen rakentamista yhdessä Tapiola-ryhmän kanssa, SRV:n varatoimitusjohtaja Juha Pekka Ojala sanoo.

Kiinteistö-Tapiola Oy /kiinteistösijoitusjohtaja Vesa Eskoli, puh. 040 703 0551
SRV /varatoimitusjohtaja Juha Pekka Ojala, puh. 040 733 4173

Kiinteistö-Tapiola Oy on täysin Tapiola-ryhmän omistama kiinteistösijoitus- ja kiinteistöjohtamispalveluja tuottava yritys. Yhtiön hallinnoiman kiinteistökannan arvo vuoden 2010 lopussa oli noin 2,5 miljardia euroa. Kiinteistö-Tapiola Oy:n hallinnoima kiinteistökanta sisältää toimisto-, liike-, logistiikka-, hotelli- ja asuinkiinteistöjä. Vuokrattava pinta-ala on yhteensä noin 1,1 miljoonaa m², tästä suurimman osan muodostavat toimisto- ja liikekiinteistöt. www.kiinteistotapiola.fi

Tapiola KR IV Ky on kommandiittiyhtiömuotoinen kiinteistörahasto, joka sijoittaa uusiin, pääasiallisesti pääkaupunkiseudulla sijaitseviin asunto-osakeyhtiöihin. www.kiinteistotapiola.fi