Torihotellin ravintolan ja monitoimisalin vuokrasopimukset allekirjoitettu

SRV YHTIÖT OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE      23.9.2024   KLO 10.45

Torihotellin ravintolan ja monitoimisalin vuokrasopimukset allekirjoitettu

Oulun Torihotellin tulevan ravintolan ja monitoimisalin kumppaniksi on valittu 2 Fam Group Oy, jonka taustalla toimivat kaksi oululaista tunnettua perheyhtiötä Forsman Holding Oy ja Rockin`Fam Holding Oy. 2 Fam Group Oy on solminut pitkäaikaisen vuokrasopimuksen, joka sisältää kokonaisuudessaan noin 1350 neliön tilat rakennuksen ensimmäisessä kerroksessa. Tiloihin tulee ravintola, entinen lihatarkastamo sekä torille päin aukeava monitoimisali.

”Ravintolan ja monitoimisalin vuokrasopimuksen solmiminen on seuraava tärkeä vaihe hankkeen etenemisessä. Nyt Torihotellin loppuunsaattaminen edellyttää vielä sijoittajakumppanin sopimusta. Käymme tästä parhaillaan aktiivisia neuvotteluja, joita toki nyt varmistuneet vuokralaissopimukset edistävät”, sanoo SRV:n strategisen hankekehityksen johtaja Hannu Lokka ja jatkaa:Torihotelli valmistuu sopivasti Oulun isoja tapahtumia varten, kuten esimerkiksi Euroopan kulttuuripääkaupunki -vuodeksi vuonna 2026. Vastaamme näin Oulun hotellimarkkinan kysyntään kehittäessämme yhdessä tulevien toimijoiden kanssa rakennuksesta keskeisen ja tärkeän matkailua ja liike-elämää tukevan keskuksen.”

”Oulun torilla merellisessä ympäristössä sijaitseva monipuolinen tapahtuma- ja juhlakeskus tarjoaa erinomaiset puitteet erilaisille tilaisuuksille. Keskeinen sijainti tekee siitä helposti saavutettavan niin oululaisille kuin kaupungissa vieraileville kansainvälisille asiakkaille ja vahvistaa Oulun asemaa tapahtuma-, kokous- ja kongressikaupunkina”, kertoo 2 Fam Group Oy:n hallituksen puheenjohtaja Erik Forsman.

”Monitoimisali tulee mahdollistamaan monipuolisen valikoiman kulttuurillisia, taiteellisia ja viihdyttäviä tapahtumia. Olemme innoissamme monitoimisalin ja ravintolan puitteista, ja uskomme Scandicin operoiman hotellin täydentävän palvelukokonaisuutta tarjoamalla erinomaisia majoitusvaihtoehtoja vierailijoillemme tapahtumien yhteydessä”, kertoo 2 Fam Group Oy:n hallituksen jäsen Roope Sulkala.

Torihotellin päävuokralaiseksi on tulossa 144 huoneen Scandic Go -hotelli. Ravintola ja monitoimisali tulevat palvelemaan omien tapahtumien lisäksi myös hotellin käyttäjiä.

Moderni ja muuntautumiskykyinen tila soveltuu suurille ja keskikokoisille tapahtumille kuten konserteille, messuille, festivaaleille, opiskelijatapahtumille, yritysjuhlille, konferensseille ja kokouksille. Monipuoliset tilat ja palvelut mahdollistavat vaativimmatkin tilaisuudet ja tapahtumat. Kesäkaudella Torihotellin edustalle rakentuu laaja ulkotarjoilualue. Monitoimisalin yhteydessä palvelee ruoka- ja seurusteluravintola sekä ravintolan lounge-baari. Ravintola palvelee ympärivuotisesti ja täydentää monitoimisalin palveluita. Ravintolaa varten on kehitetty innovatiivinen ravintolakonsepti, jota kristallisoidaan ravintolan suunnittelun myötä.

Perheet Forsman ja Sulkala ovat harjoittaneet ravintola- ja tapahtumaliiketoimintaa Oulun alueella yli 30 vuotta. Forsmanin perhe tunnetaan Ravintola Pannusta ja Ravintola Puistolasta Oulun ydinkeskustassa. Sulkalan perhe omistaa muun muassa ravintolat 45 Special, Zivago, Heinäpään oluttupa sekä tapahtumatuotantoyhtiön Pro Piknik Festivals, joka järjestää Oulun alueella mm. kaksi tunnettua tapahtumaa; Varjofestivaalin ja Rotuaari Piknikin.

Torihotellin pysäköintioperaattoriksi on valittu Aimo Park Finland Oy. Maanalaisessa pysäköintihallissa on 74 autopaikkaa ja latausmahdollisuus kymmenelle sähköautolle. Pysäköintihalliin on tulossa lyhytaikaista sekä sopimuspysäköintiä.

Kiinteistö Oy Oulun Torihotellin konkurssiin asettamisen jälkeen SRV on hankkeen tähänastisena urakoitsijana, ja konkurssipesän päävelkojana edistänyt hankkeen suunnittelua ja tilojen vuokrausta sinä aikana, kun rakentaminen on ollut pysähdyksissä. Tavoiteaikataulu rakentamisen käynnistymiselle on vuoden vaihteessa, jolloin valmistuminen ajoittuisi vuodelle 2025. Rakennustyöt käynnistetään uuden sijoittajakumppanin sopimuksen allekirjoituksen jälkeen.

Hannu Lokka, johtaja, strateginen hankekehitys, SRV, puh. 0400 454 342, hannu.lokka@srv.fi
Heidi Tetteh, viestintäpäällikkö, SRV, puh. 040 662 3220, heidi.tetteh@srv.fi

Erik Forsman, hallituksen puheenjohtaja, 2 Fam Group Oy (ravintolatoimintaan liittyvät kyselyt), puh. 0207 928 202, info@oululive.fi
Roope Sulkala, hallituksen jäsen, 2 Fam Group Oy (monitoimisaliin liittyvät kyselyt), puh. 0400 781 783, info@oululive.fi

Tiedotteen liitteenä oleva kuva: UKI-arkkitehdit Oy

Facebook  LinkedIn  X  Instagram

SRV on suomalainen rakennusalan kehittäjä ja uudistaja. Rakennamme kestävämpää ja vastuullisempaa, taloudellista arvoa vaalivaa sekä ympäristön ja ihmisten hyvinvoinnin huomioivaa kaupunkiympäristöä. Kutsumme tätä lähestymistä elinkaariviisaudeksi. Tuomme aidon innostuksen ja läsnäolon mukanamme jokaiseen kohtaamiseen, ja kuunteleminen on yksi tärkeimmistä tavoistamme toimia. Sillä uskomme siihen, että vain keskustelun kautta maailma voi muuttua.

Olemme vuonna 1987 perustettu, Helsingin pörssissä listattu yhtiö. Toimimme kasvukeskuksissa Suomessa. Liikevaihtomme vuonna 2023 oli 610 miljoonaa euroa. Noin 800 SRV:läisen lisäksi työllistimme noin 3 300 kumppanin verkoston.