Venäläinen päivittäistavaraketju Lenta suomalaissijoittajien kauppakeskukseen Pietarissa

SRV YHTIÖT OYJ     LEHDISTÖTIEDOTE     7.5.2015, KLO 9.10

Venäläinen päivittäistavaraketju Lenta on vuokrannut hypermarketin tilat ja tulee ankkurivuokralaiseksi SRV:n kehittämään ja rakentamaan Okhta Mall -kauppakeskukseen Pietarissa. Lentalle vuokrattava pinta-ala on yli 9 000 kerrosneliömetriä, mikä on lähes 12 prosenttia kauppakeskuksen koko vuokrattavasta pinta-alasta. Lenta tuo kauppakeskukseen uuden korkealuokkaisen konseptinsa.

”Lenta on yksi Venäjän johtavista päivittäistavaraketjuista, jolla on pitkä ja menestyksellinen historia Pietarin markkinoilla. Ketju on erittäin suosittu paikallisten kuluttajien keskuudessa. Saamme sopimuksen myötä avattua hyvät yhteydet merkittävään päivittäistavarakaupan toimijaan, jonka suurin yksittäinen omistaja on yhdysvaltalainen sijoitusyhtiö TPG Capital”, sanoo SRV:n Venäjän hankekehityksestä vastaava johtaja Veli-Matti Kullas.

Lentan allekirjoitettua sopimuksen sitovat vuokrasopimukset kattavat noin 25 prosenttia Okhta Mallin tiloista. Aiesopimukset huomioiden liiketiloista on varattu yli 40 prosenttia. Vuokralaisten joukossa on tunnettuja brändejä, kuten Decathlon, H&M, paikallinen lasten hypermarket Mama ja suomalainen Yliopiston Apteekki sekä lisäksi Venäjällä tunnettuja tuotemerkkejä. Kauppakeskus valmistuu vuonna 2016.

Okhta Mall -kauppakeskusta rakennetaan Pietarin keskustan välittömään läheisyyteen, hyvien kulkuyhteyksien äärelle. Kauppakeskuksesta SRV omistaa 45 prosenttia ja Russia Invest -kiinteistösijoitusyhtiö 55 prosenttia. Russia Investin osakkaat ovat puolestaan suomalaisia instituutiosijoittajia. Ilmarinen, Sponda ja SRV omistavat Russia Investistä 27 prosentin osuudet, Etera omistaa 13 prosenttia ja Onvest kuusi prosenttia.

SRV Yhtiöt Oyj

Veli-Matti Kullas, johtaja, Venäjän hankekehitys, puh. 040 501 5280