Wood City mullistaa toimistojen palveluajattelun

19.9.2013

Jätkäsaareen kohoava puukaupunkikortteli Wood City edistää käyttäjiensä mutkatonta työntekoa ja sujuvaa arkea uudenlaisella palveluvalikoimallaan. Toimitiloja, hotellin ja asuintaloja sisältävän korttelin palveluiden suunnittelu sai päätöksensä Helsinki Design Weekissä 18.9.

”Wood Cityn palvelumaailma jakaantuu kolmeen osaan: toimitila-, kasvu- ja arjen hyvinvointipalveluihin”, SRV:n asiakkuusjohtaja Tuomas Rantsi kertoo. ”Palvelumaailma tukee korttelin yritysten menestystä ja kasvua sekä yhtä lailla työntekijöiden arjen sujuvuutta. Palvelut ovat myös hotellivieraiden, asukkaiden ja ohikulkijoiden ilona ja tuovat puukortteliin rytmiä aamusta iltaan.”

Toimitilapalvelut tarjoavat muun muassa vaihtelevia tilatarpeita varten erilaisia joustotiloja ja työpisteitä modernissa coworking-ympäristössä. Toimijoiden kasvua, verkostoitumista ja viesintää tukemassa on katutason aulan digitaalinen taulu, joka välittää yritysten hyviä uutisia, tapahtumatietoja ja menestystarinoita Wood Cityn muille käyttäjille. Arjen sujuvuuden mahdollistavat esimerkiksi lastenhoitopalvelut arjen suunniteltuihin ja yllättäviin hoitotarpeisiin.

Wood Cityn palvelumaailman kehitystyötä on tehty keväästä lähtien palvelumuotoilun avulla. Tilojen tulevia käyttäjiä on osallistettu kehittämään ja testaamaan tila- ja palveluideoita työpajoissa yhdessä tilojen suunnittelijoiden, rakentajien ja muiden ammattilaisten kanssa.

Wood Cityn palveluiden suunnittelu huipentui 18.9. Savoy-teatterissa järjestettyyn työpajaan. Työpajaan osallistui eri alojen asiantuntijoita kuten newyorkilainen urbaanien julkisten tilojen suunnittelija Elena Madison sekä saksalainen sosiaalisten, taloudellisten ja digitaalisten trendien asiantuntija Christopher Peterka.

”Wood Cityn käyttäjälähtöinen suunnittelutapa ja kehittäjän vahva asenne viehättävät minua älykkäällä ja modernilla olemuksellaan”, Peterka kuvailee työpajan herättämiä ajatuksiaan.

”Erilaisten toimitilojen konseptointi on Suomessa samankaltaista eikä voimakkaita erottujia ole paljon. Wood Citylle on selkeä tilaus paitsi urbaanin puurakentamisen suunnannäyttäjänä myös uudenlaisten palvelujen edelläkävijänä”, Stora Enso Building and Living -liiketoiminta-alueen Rakentamisen ratkaisujen vetäjä Matti Mikkola kertoo.

Wood Cityn kehittäjinä ovat Stora Enso Building and Living ja SRV. Palvelumuotoiluprojektista vastasi helsinkiläinen palvelumuotoilutoimisto Diagonal. Wood City -puukaupunkikorttelin rakentaminen Jätkäsaareen alkaa vuonna 2014.

Tuomas Rantsi, asiakkuusjohtaja, SRV, 040 838 5276
Matti Mikkola, johtaja, Rakentamisen ratkaisut, Stora Enso Building and Living, 040 829 4026