Wood Cityn toimistotalo avaa aulansa kaupunkilaisille

28.11.2013

Jätkäsaareen kohoava puukaupunkikortteli Wood City avaa perinteisissä toimistoissa usein suljettuna olevan toimistoaulan kaupunkilaisille. Tämä uudenlainen ratkaisu tuo elävyyttä ja uudenlaisia palveluja lähiympäristöön.

”Wood Cityssä taklataan nykyisten toimistojen ongelmanana oleva lohduton aula ja katutason laajat, tyhjät tilat, jotka ovat epäaktiivisessa käytössä”, SRV:n asiakkuusjohtaja Tuomas Rantsi kertoo Puupäivässä 28.11. ”Wood Cityssä katutaso elää aivan toisenlaista elämää.” Wood Cityn uudenlaiset tila- ja palveluratkaisut ovat esillä Puupäivän Tuoteinnovaatioita ja -uutuuksia -seminaarissa.

Wood Cityn toimiston katutaso on julkista kaikille avointa tilaa. Yritykset voivat sijoittua ylempiin kerroksiin joko puolijulkisiin yhteistoimistotiloihin tai yksityisiin toimistotiloihin. Modernissa työelämässä tehdään paljon töitä myös katutason kahvila- tai neuvotteluhuonemaailmassa. Julkiset ja puolijulkiset työskentelytilat auttavat Wood Cityssä toimivia yrityksiä verkostoitumaan ja löytämään uudenlaisia yhteistyömuotoja.

Julkiset tilat ja palvelut edistävät mutkattoman työnteon lisäksi arjen sujuvuutta. Wood Cityssä siirtyminen työstä vapaa-aikaan ja takaisin on tehty helpoksi. Esimerkiksi aikaa vievä ruokakaupassakäynti jää Wood Cityssä väliin. ”Omaa arkea voi helpottaa siten, että nappaa kauppakassin kätevästi aulasta töistä lähtiessä tai aloittaa työpäivänsä hierontapöydältä”, Rantsi kertoo.

Wood Cityn elävä katutaso palvelee myös puukorttelin asukkaita ja hotellivieraita sekä tietysti myös muuta naapurustoa ja ohikulkijoita. Julkinen katutaso palveluineen tuo Wood Cityyn rytmiä aamusta iltaan. ”Elävän ympäristön ja palveluliiketoiminnan kannalta on tärkeää, että ihmiset viihtyvät Wood Cityssä myös työajan jälkeen”, Rantsi kuvaa.

Wood Cityn tila- ja palvelumaailma on syntynyt yhdessä tilojen tulevien käyttäjien kanssa. Käyttäjät ovat kehittäneet ja testanneet erilaisia tila- ja palveluideoita yhdessä Wood Cityn suunnittelijoiden, rakentajien ja muiden ammattilaisten kanssa. ”Kiinnostus Wood Cityä ja eri toten sen palveluita kohtaan on ollut suurta. Tästä on hyvä lähteä jatkamaan kehitystä”, Rantsi kertoo tyytyväisenä.

Wood Cityn kehittäjinä ovat Stora Enso Building and Living ja SRV. Wood City -puukaupunkikorttelin rakentaminen Jätkäsaareen alkaa vuonna 2014. Kortteliin tulee toimisto ja hotelli sekä kaksi asuintaloa.

Tuomas Rantsi, asiakkuusjohtaja, SRV, 040 838 5276