Duroxite™-pinnoitustuotteet voivat tuoda asiakkaille merkittäviä säästöjä

Duroxite-pinnoitustuotteet ovat tavallisten terästen tai Hardox-kulutuslevyjen päälle lisättyjä pinnoitteita, jotka kestävät kulutusta erinomaisesti. Duroxite-pinnoitustuotteet tuovat lopputuotteille kuukausia tai jopa vuosia lisää käyttöikää myös erittäin kuluttavissa olosuhteissa. Tuotteita saa SSAB:n Hardox Wearparts -keskuksista.

Duroxite-pinnoitteet toimivat erityisen hyvin liukumisen aiheuttamalle kulutukselle altistuvissa kohteissa, joissa käsitellään pieniä, kovia kappaleita, kuten kvartsipitoista hiiltä. Duroxite kestää monentyyppistä kulutusta – esimerkiksi hankausta, kuumuutta, metallienvälistä hankautumista ja eroosiota.

”Duroxite kestää kulutusta, käytettiinpä sitä missä tahansa. Tuote on erinomainen vaihtoehto kaivos-, energia-, louhos- ja sementtiteollisuudelle sekä muille sellaisille teollisuudenaloille, joilla käsitellään hankaavia aineita, sillä ne edellyttävät erittäin kovia käsittelypintoja”, Hardox Wearparts Center Tuscaloosassa työskentelevä Jim Chapple kertoo. ”Duroxite-tuotteiden etuna on se, että niiden asentamiseen ei tarvita mitään erikoislaitteita. Duroxite-kulutusosat tai -pinnoitelevyt asennetaan laitteisiin tavallisesti hitsaamalla, pulttaamalla tai pultit hitsaamalla.”

Ainutlaatuinen takuu markkinoilla

Duroxite-tuotteilla on ainutlaatuiset takuut pinnoitelevymarkkinoilla. Duroxite-tuotteissa pinnoitteen paksuus on taattu +10 %:n sisällä. Jos tilaat 13,5 mm pinnoitteen 13,5 mm pohjalevylle, pinnoitteen paksuudeksi taataan 13,5 mm ±10 %:n sisällä. Takuu koskee sekä koko levyä että levyeriä.

Kulutuksenkesto-ominaisuudet taataan lisäksi pinnoitemateriaalissa 75 %:iin asti pinnoitteen paksuudesta sen sijaan, että taattaisiin vain pinnoitteen pinta. Loput 25 % pinnoitteesta on välikerrosta, joka on välttämätön pohjalevyn kiinnittymisen kannalta.

Yksi Duroxite-tuotteiden tärkeimmistä eduista on pinnoitteen lomittaisen särökuvion tuoma helppo muovattavuus. Se helpottaa levyn taivuttamista ja varmistaa käsiteltävien materiaalien sujuvan etenemisen.

Duroxite-tuotteiden odottamattomat edut

CRH Canada Group Inc:n palveluksessa työskentelee noin 3 000 henkilöä. Yritys valmistaa sementtiä, aggregaatteja ja valmisbetonia sekä toimittaa rakennuspalveluita moniin Kanadan suurimmista infrastruktuuriprojekteista. Yritys on Kanadan suurimpia vertikaalisesti integroituneita rakennusmateriaalien ja -palveluiden toimittajia.

CRH Canada oli jo aiemmin käyttänyt Hardox-kulutuslevyjä laitteissaan menestyksekkäästi. Noin puolitoista vuotta sitten he alkoivat käyttää SSAB:n Duroxite-pinnoitetta betonimyllyissään niiden varsien suojaamiseksi. Duroxite-pinnoitetta käyttämällä osat voitiin leikata etukäteen ja asentaa myllyihin, mikä tehosti tuotantoa, sillä teriä ei enää tarvinnut vaihtaa niin usein.

Erityiskovat kauhojen keskiosan ja reunojen listojen suojukset

”Esimerkiksi hiilen avolouhoksilla ja muualla louhosteollisuudessa käytetyt kauhat altistuvat erittäin kovalle kulutukselle. Joissakin käyttökohteissa alkuperäisvalmistajien mekaanisesti kiinnitetyt valukappaleet rikkoutuvat ennen aikojaan, jolloin huulilevyt altistuvat kulumiselle. Ennenaikainen rikkoutuminen johtuu siitä, että valukappale ei kiinnity riittävän tiiviisti kauhan reunaan. Olemme asiakkaiden luona vieraillessamme ehdottaneet, että voisimme valmistaa mittatilaustyönä listojen ja leukojen suojuksia Duroxite 211 -tuotteesta, jolloin osat voitaisiin kiinnittää tiiviisti reunalistaan ja sivulevyyn, joihin suojukset hitsataan”, Jim Chapple kertoo.

”Mielestäni Duroxite 211 on ihanteellinen tuote tähän tarkoitukseen. Kukin listojen ja leukojen suojus valmistetaan Hardox 450 -teräksestä, jonka päälle lisätään käsityönä kaksi kompleksikarbidikerrosta. Tämä estää rikkoutumisen, ja suojuksemme kestävät kulutusta pitempään. Tällä tavoin estetään myös se, että rikkoutunut suojus irtoaisi kauhasta ja vaurioittaisi betonimyllyn kalliita osia. Kun asiakkaamme ovat nähneet hitsattujen Duroxite 211 -osien edut, kukaan heistä ei ole palannut käyttämään mekaanisesti kiinnitettyjä suojuksia” Chapple lisää.

”Asiakkaan tarpeisiin parhaiten soveltuva Duroxite-pinnoite riippuu siitä, mitä materiaalia kulutusosan pintaan osuu – kiveä, hiekkaa, soraa vai jotakin muuta. Pinnoitteen valintaan vaikuttavat myös iskujen kulma ja nopeus sekä käyttölämpötila”, Duroxite-tuotteiden Global Product ManagerLingyun Wei toteaa.

PINNOITTEIDEN YLEISKUVAUS

Duroxite 100

• Valmistettu lisäämällä kromipitoisia, kulutusta kestäviä aineita pehmeän teräksen pinnalle.
  • Monikäyttöinen ja laadukas pinnoitetuote, jonka suorituskyky on erinomainen.
  • Suunnittelu erityisesti erittäin hankaaviin olosuhteisiin.
  • Soveltuu käyttökohteisiin, joissa iskut ovat keskikovia tai heikkoja.
  • Monikerroksinen pinnoite pitää kulutuksenkestävyytensä täysin 350 ºC:seen (660 ºF) asti.

Duroxite 101 Hardox-pohjalevyllä

• Käyttää vahvempaa Hardox®-pohjalevyä ja kromipitoisia pinnoitteita.
  • Kestää paremmin iskuja ja plastisia muodonmuutoksia.
  • Suurempi turvallisuusraja verrattuna tavallisen teräksen päälle lisättyihin pinnoitteisiin.

Duroxite 210

• Valmistettu kulutusta kestävistä erikoisseoksista, jotka on lisätty
    tavallisesta teräksestä valmistettujen taustalevyjen päälle.
  • Suunniteltu kovaan hankaavaan kulutukseen ja kestää iskut jopa 600 °C:n (1 100 °F) lämpötilassa.
  • Jopa 4 kertaa pidempi käyttöikä kuin Duroxite 100 -tuotteella, sillä tässä tuotteessa on käytetty
    erittäin kovia monien karbidien seoksia.

Duroxite 211 Hardox-pohjalevyllä

• Sisältää ensisijaisesti kromikarbideja ja jalostettuja useiden kompleksikarbidien seoksia, jotka on lisätty vahvan Hardox®-pohjalevyn päälle.
  • Käyttökohteisiin, joissa esiintyy erittäin kovaa kulutusta ja iskuja.
  • Parempi iskunkestävyys kuin Duroxite 210 -tuotteella sekä huoneenlämmössä että korkeammissa lämpötiloissa aina 350 °C:seen (660 °F) saakka. Iskunkestävyys on kuitenkin parhaimmillaan huoneenlämmössä.

Duroxite 400 - UUSI

• Pinnoitteen kulutuksenkestävyys on ensiluokkainen ja sisus sitkeä.
  • Suoriutuu hyvin vääntymiselle ja pinnan puristumiselle altistuvissa olosuhteissa.
  • Suunniteltu kestämään kauemmin kuin alkuperäiset laitteet ja mang