Hitsauslisäaineet ja koneistus työkalut voi nyt tilata SSAB:n sivustolta

SSAB:n laadukkaat hitsauslisäaineet ja koneistustyökalut tuodaan nyt eurooppalaisten asiakkaiden ulottuville osana yhtiön kokonaisvaltaisia konepajaratkaisuja. SSAB:n tuotteiden kanssa yhteensopivaksi suunniteltu valikoima sujuvoittaa erikoislujien terästen, esimerkiksi Hardox®-kulutuslevyn, hitsaamista ja koneistamista. Tuotteet ovat nyt tilattavissa verkkosivustoltamme.

Uusi tuotevalikoima on kehitetty SSAB:n aloittamissa teknisissä projekteissa  ja niiden mahdollistamina kaikki asiakkaat voivat hyödyntää  peremmin SSAB:n terästen mahdollisuudet. SSAB:n asiantuntijat ovat huolellisesti testanneet työkalujen suorituskyvyn Hardox®-kulutuslevyjen kanssa  pylväs- ja säteisporakoneissa sekä CNC-koneissa. Lisäksi tuotteet on esilanseerattu maailmanlaajuisessa Hardox Wearparts -verkostossa, jotka tarjoavat kulutusosia ja palvelua haastaviinkin käyttökohteisiin ja tiukimpiinkin kulutushaasteisiin.

Tuotteita ja palveluja erikoislujien teräksen asiantuntijoilta
Hardox®-kulutuslevy tunnetaan hyvistä konepajaominaisuuksistaan. Sen käsittelyssä asiantuntemus, oikeat koneistustyökalut ja hyvät hitsauslisäaineet takaavat parhaan lopputuloksen. Tämän vuoksi SSAB haluaa nyt tarjota konepajoille tuotevalikoiman, jonka taustalla on vuosikymmenien kokemus erikoislujien terästen käsittelystä ja asiakaspalvelusta.

”SSAB pyrkii teknisten kumppanuuksien ja tiiviiden asiakassuhteiden avulla laajentamaan entistä vahvempien, kevyempien ja kestävämpien erikoislujien terästen käyttöä markkinoilla”, kertoo  SSAB Servicesin Josefin Aspegren, Head of Workshop Solutions. ”Se hyödyttää kaikkia arvoketjussa: asiakkaamme saavat erikoislujien terästen työstämiseen tarvittavat työkalut ja pääsevät parhaisiin tuloksiin, ja samaan aikaan loppukäyttäjät ja yhteiskunta hyötyvät, kun laitteiden ja koneiden käyttöikä pitenee ja entistä enemmän saadaan aikaan aiempaa pienemmillä teräsmäärillä”, Aspegren jatkaa.

Yhteensopivien hitsauslisäaineiden edut
Hitsaustarvikevalikoima kattaa umpi-, jauhetäyte- ja metallitäytelangat sekä hitsauspuikot. Langat ja puikot ovat saatavana mustana ja ruostumattomana teräksenä. Langat myydään 15–18 kg:n pakkauksissa tai irtotavarana, mikä lisää tuottavuutta entisestään.

• Vetyhalkeilun vaara voidaan minimoida niin konepajoissa kuin vaikeissa kenttäolosuhteissa.
  • Takaa tasaisen jäljen ja vähentää hitsausroiskeita.
  • Yhteensopivat jauhe- ja metallitäytelangat teräksen kanssa lisäävät tuottavuutta.
  • Tuotteet on suunniteltu erityisesti erikoislujien terästen hitsaamiseen, mutta ne soveltuvat myös tavalliselle ja ruostumattomalle teräkselle.

Valikoitujen upotus- ja senkkausporien edut
Koneistustyökaluvalikoimaan kuuluu upotus- senkkaus ja HSS-Co8%-poran teriä. Tuotteet mahdollistavat Hardox®-kulutuslevyn tehokkaan koneistamisen myös ilman CNC-koneita.

SSAB:n työkalutesteissä M16-ruuvien upotus oli SSAB:n senkkaussarjalla 95 % nopeampaa kuin tavallisilla jyrsintätyökaluilla.

• Valikoidut ja käyttötarkoitukseen suunnitellut työkalut tekevät koneistamisesta entistä nopeampaa ja tarkempaa.
  • Keskenään vaihdettavat terien kulutusosat on helppo irrottaa ja kiinnittää muutamassa sekunnissa.
  • Vaihdettavat teräpalat säästävät aikaa ja rahaa.

Näin tilaat tuotteita tai saat lisätietoja
Voit tilata tuotteita tai kysyä lisätietoa paikalliselta myyjältä tai lähettämällä viestin osoitteeseen ssab.workshop.solutions@ssab.com.

Lisätietoja:
Josefin Aspegren, Head of Workshop Solutions at SSAB Services
josefin.aspegren@ssab.com

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on entistä vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. www.ssab.com. Seuraa meitä sosiaalisessa mediassa: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ja YouTube.