Johnny Sjöström on SSAB:n uusi toimitusjohtaja

Johnny Sjöström on valittu SSAB:n uudeksi toimitusjohtajaksi. Hän toimii tällä hetkellä SSAB Special Steels -divisioonan johtajana. Johnny Sjöström aloittaa uudessa tehtävässään 28. lokakuuta 2024. Nykyinen toimitusjohtaja Martin Lindqvist ilmoitti aiemmin tänä vuonna jättävänsä toimitusjohtajan tehtävät jatkaakseen hallitusammattilaisena.

Johnny Sjöströmillä on pitkä kokemus teollisuudesta ja kansainvälisistä tehtävistä. Vuodesta 2019 hän on toiminut SSAB Special Steels -divisioonan johtajana. Tässä tehtävässä hän on työskennellyt yhtiön erikoisteräsliiketoiminnan kehittämisen ja kasvattamisen parissa sekä vastannut SSAB:n Oxelösundin terästehtaan meneillään olevasta vihreästä siirtymävaiheesta. Sjöström on aiemmin toiminut Uddeholmin toimitusjohtajana ja lisäksi useissa johtotehtävissä Outokumpu Stainless Oy:ssä.

”SSAB:n hallitus ja minä olemme erittäin onnellisia siitä, että Johnny Sjöström ottaa vastaan SSAB:n toimitusjohtajan tehtävän. Hänellä on vankka tekninen tietämys ja laaja kokemus toimialalta Pohjoismaissa ja kansainvälisesti. Tällä taustalla ja kokemuksella hän on oikea henkilö johtamaan SSAB:tä jatkossa. Haluan myös käyttää tilaisuutta hyväkseni kiittääkseni Martinia hänen monista saavutuksistaan SSAB:llä ja siitä, että hän on kehittänyt SSAB:stä sen hienon ja vahvan yrityksen, joka se on nykyään”, sanoo SSAB:n hallituksen puheenjohtaja Lennart Evrell.

”Tämä on suuri kunnia, ja olen ylpeä yhtiön hallituksen minulle osoittamasta luottamuksesta johtaa SSAB:tä sen seuraavassa vaiheessa. Käytän nyt paljon aikaa kuunnellen ja matkustaen eri puolilla organisaatiota tutustuakseni yrityksen kaikkiin osiin ennen kuin aloitan uudessa tehtävässäni 28. lokakuuta. Viime vuosina olen työskennellyt läheisesti Martin Lindqvistin kanssa ja odotan innolla, että yhdessä kaikkien asiantuntevien työntekijöiden kanssa jatkamme yrityksen päättämän pitkän aikavälin strategian toteuttamista,” sanoo Johnny Sjöström.

Johnny Sjöström on materiaalitieteen dosentti Karlstadin yliopistosta ja lisäksi hänellä on Executive MBA-tutkinto Tukholman kauppakorkeakoulusta. Hän aloittaa tehtävässään 28.10.2024 ja jatkaa siihen saakka SSAB Special Steels -divisioonan johtajana samalla valmistautuen uuteen tehtäväänsä.

Martin Lindqvist jatkaa SSAB:n toimitusjohtajana 27.10.2024 saakka.

Lisätietoja:
Viktoria Karsberg, Head of Corporate Identity and Group Communications, viktoria.karsberg@ssab.com, puh: +46 72 233 5288
Gunillla Hjalmarson, Head of External Communications, gunilla.hjalmarson @ ssab.com,
puh: +46 76 117 9185

Tämä lehdistötiedote on suomenkielinen käännös ruotsiksi ja englanniksi julkaistusta pörssitiedotteesta.

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö, joka rakentaa vahvempaa, kevyempää ja kestävämpää maailmaa lisäarvoa tuottavien terästuotteidensa ja -palveluidensa avulla. Yhteistyössä kumppaneidensa kanssa SSAB on kehittänyt fossiilivapaan teräksen (SSAB Fossil-free™ steel) ja aikoo luoda fossiilivapaan arvoketjun kaivoksesta loppuasiakkaalle. Samalla poistamme suurelta osin oman toimintamme hiilidioksidipäästöt. SSAB Zero™, suurelta osin hiilidioksidipäästötön kierrätysteräkseen perustuva teräs, vahvistaa entisestään SSAB:n johtoasemaa ja kattavaa, raaka-aineesta riippumatonta kestävän kehityksen mukaista tarjontaamme. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. Tervetuloa matkallemme! www.ssab.comFacebookInstagramLinkedInX ja YouTube