Johnny Sjöströmistä SSAB Special Steels –divisioonan uusi johtaja

SSAB Special Steels -divisioonan uudeksi johtajaksi on nimitetty Johnny Sjöström. Hän on viimeksi toiminut teollisuustyövälineiden työkaluteräksiä valmistavan Uddeholmin toimitusjohtajana vuodesta 2014.

Johnny Sjöströmillä on laajaa kokemusta terästeollisuudesta ja kansainvälisistä tehtävistä. Viime vuosina hän on tominut Uddeholmin toimitusjohtajana mm. uudistaen tuotestrategian sekä lisäten panostuksia johtamiseen ja digitalisaatioon. Johnny Sjöström on aiemmin toiminut SSAB:n palveluksessa Kiinassa vastaten markkinoista sekä teknisestä kehityksestä ja strategiasta. Hän on toiminut myös Scana Leshanin toimitusjohtajana Kiinassa ja erilaisissa esimiestehtävissä Outokumpu Stainless Oy:n palveluksessa.

”SSAB Special Steels -divisiionan tavoitteet on asetettu korkealle ja olen varma, että Johnny taustallaan ja kokemuksellaan on oikea henkilö johtamaan tätä työtä jatkossa. Samalla hän tulee antamaan panoksensa konsernille kokonaisuudessaan”, sanoo SSAB:n toimitusjohtaja Martin Lindqvist.

Johnny Sjöström on koulutukseltaa tekniikan tohtori (materiaalitiede) Karlstadin yliopistosta. Lisäksi hän on suorittanut Tukholman kauppakorkeakoulun executive MBA -tutkinnon. Hän aloittaa tehtävässään viimeistään 1. huhtikuuta 2019. Hänestä tulee samalla myös konsernin johtoryhmän jäsen. Hänen edeltäjänsä Per Olol Stark jää eläkkeelle vuonna 2019.

Lisätietoja:
Kerstin Danasten, Acting Press Officer, kerstin.danasten@ssab.com, tel: +46 72 222 78 29

Tämä lehdistötiedote on suomenkielinen tiivistelmä ruotsiksi ja englanniksi julkaistusta pörssitiedotteesta.

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. www.ssab.com.
Löydät meidät myös sosiaalisesta mediasta: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ja YouTube.