Muutoksia SSAB:n konsernijohtoryhmässä

Håkan Folin, SSAB:n talous- ja rahoitusjohtaja, on päättänyt jättää tehtävänsä SSAB:llä siirtyäkseen Epirocille Executive Vice President and CFO –tehtävään.

Håkan Folin on työskennellyt SSAB:n talous- ja rahoitusjohtajana sekä SSAB:n konsernijohtoryhmän jäsenenä vuodesta 2013. Sitä ennen hän työskenteli useissa tärkeissä rooleissa SSAB:llä globaalisti.

“Olen ollut yhtiössä 15 vuotta ja nyt on aika siirtyä eteenpäin. SSAB:llä on ainutlaatuinen asema globaaleilla lujien terästen markkinoilla, kahdella hyvin vahvalla kotimarkkinalla, ja johdamme myös vihreää siirtymää. Minulla on ollut etuoikeus olla mukana tällä upealla matkalla SSAB:llä ja työskennellä useiden kokeneiden ja sitoutuneiden kollegojen kanssa”, sanoo Håkan Folin.

”Håkanilla on ollut pitkä ura SSAB:llä. Hänellä on ollut tärkeä rooli yhtiön strategian kehittämisessä ja toteutuksessa sekä taloudellisesti vahvan SSAB:n rakentamisessa. Håkan on ollut myös mukana yritysostoissa kuten IPSCO ja Rautaruukki. Haluan kiittää Håkania hänen yhtiölle antamastaan panoksesta ja toivotan hänelle kaikkea hyvää uuteen tehtävään”, sanoo SSAB:n toimitusjohtaja Martin Lindqvist.

Håkan Folin jättää SSAB:n loppuvuodesta 2021 ja rekrytointiprosessi hänen seuraajansa löytämiseksi käynnistyy välittömästi.

Tämä lehdistötiedote on suomenkielinen käännös ruotsiksi ja englanniksi julkaistusta pörssitiedotteesta.

Lisätietoja:
Per Hillström, IR-johtaja, per.hillstrom@ssab.com, puh. + 46 70 295 2912

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. www.ssab.com.
Löydät meidät myös sosiaalisesta mediasta: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ja YouTube.