Muutos SSAB:n osake- ja äänimäärissä

SSAB:n osakkeiden kokonaismäärä 31.5.2024 on 996 617 667 osaketta, joista 295 966 330 A-sarjan osaketta ja 700 651 337 B-sarjan osaketta. Äänimäärä on yhteensä 366 031 463,7, josta A-osakkeet vastaavat 295 966 330 ääntä ja B-osakkeet 70 065 133,7 ääntä.

Osake- ja äänimäärien lasku johtuu varsinaisen yhtiökokouksen 24.4.2024 päättämästä 33 217 659 osakkeen (joista 8 216 940 A-sarjan osaketta ja 25 000 719 B-sarjan osaketta) mitätöinnistä.

Osakepääoma 9 062 550 868,8 kruunua säilyy ennallaan, koska samanaikaisesti osakepääomaa alentavan yhtiön hallussa olevien omien osakkeiden mitätöintipäätöksen kanssa osakepääomaa päätettiin korottaa siirtämällä pääomaa vapaasta omasta pääomasta osakepääomaan (rahastoanti). Tämä on tapahtunut ilman uusia osakkeita. Näin osakepääoma on palautettu samaan määrään kuin ennen osakkeiden mitätöintiä.

Mitätöinnin jälkeen SSAB:llä ei ole hallussaan omia osakkeita.

Lisätietoja:
Per Hillström, Head of Investor Relations, per.hillstrom@ssab.com, tel. +46 702 95 29 12
Viktoria Karsberg, Head of Corporate Identity and Group Communications,
viktoria.karsberg@ssab.com, tel.

Tämä tiedote on käännös ruotsin- ja englanninkielisestä pörssitiedotteesta.

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö, joka rakentaa vahvempaa, kevyempää ja kestävämpää maailmaa lisäarvoa tuottavien terästuotteidensa ja -palveluidensa avulla. Yhteistyössä kumppaneidensa kanssa SSAB on kehittänyt fossiilivapaan teräksen (SSAB Fossil-free™ steel) ja aikoo luoda fossiilivapaan arvoketjun kaivoksesta loppuasiakkaalle. Samalla poistamme suurelta osin oman toimintamme hiilidioksidipäästöt. SSAB Zero™, suurelta osin hiilidioksidipäästötön kierrätysteräkseen perustuva teräs, vahvistaa entisestään SSAB:n johtoasemaa ja kattavaa, raaka-aineesta riippumatonta kestävän kehityksen mukaista tarjontaamme. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. Tervetuloa matkallemme! www.ssab.comFacebookInstagramLinkedInX ja YouTube