Rovaniemeläinen AK-Kauhat liittyy SSAB:n Hardox In My Body -verkostoon

SSAB:n Hardox in My Body™ -verkosto laajenee myös Pohjois-Suomeen, kun rovaniemeläinen kaivinkonelisälaitteiden valmistaja AK-Kauhat liittyy brändiohjelmaan.

AK-Kauhat käyttää kauhoissaan pääasiallisesti Hardox®-kulutuslevyä ylivoimaisen kestävyyden saavuttamiseksi. Kulutusteräksen käyttäminen kauhan kaikissa komponenteissa mahdollistaa pidemmän käyttöiän ja suuremman hyötykuorman.

AK-Kauhat on voimakkaasti kehittyvä ja kasvava pohjoissuomalainen korkealaatuisten kauhojen valmistaja.

”Haluamme optimoida valmistamiemme kauhojen suorituskyvyn ja tuottavuuden, jonka vuoksi olemme jo pitkään luottaneet Hardox-teräksen kulutuskestävyyteen. Tämän vuoksi Hardox In My Body -verkostoon liittyminen on meille luonnollinen askel liiketoimintamme kehittämiseksi ja kasvattamiseksi”, sanoo AK-Kauhojen myynnistä ja valmistuksesta vastaava Sami Koivuranta.

”AK-kauhat palvelee vaativia asiakkaita mm. kaivossektorilla. Hardox In My Body -  hyväksyntä on laadun merkki, joka kertoo tuotteessa käytettyjen materiaalien kulutuskestävyydestä ankarissa olosuhteissa, kertoo Teija Larikka SSAB Special Steels – divisioonan myynnistä.

Hardox In My Body -ohjelmaan voi liittyä yritys omalla tuotteellaan, kun tuotteen pääkomponentit on valmistettu Hardox-teräksestä. Tyypillisesti tällaisia käyttökohteita ovat kovalle kulutukselle altistuvat osat koneissa ja laitteissa. Perinteisesti Hardox-terästä on käytetty maanrakennuslaitteissa, mutta materiaalin hyödyt on nykyään valjastettu monen eri toimialan käyttöön.

Lisätietoja: Esa Kivelä, Area Sales Manager, SSAB Special Steels, esa.kivela@ssab.com, puh: +358 405 578 950

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq OMX Nordic Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq OMX Helsingissä. www.ssab.com

Lainaukset

AK-Kauhojen myynnistä ja valmistuksesta vastaava Sami Koivuranta.