Ruukki Construction suunnittelee toimintojensa ja kustannusrakenteensa sopeuttamista

SSAB:n tytäryhtiö Ruukki Construction suunnittelee toimintojensa sopeuttamista rakennusmarkkinoiden heikkoon kysyntään. Kaikkia liiketoimintoja ja toimintamaita koskevilla muutoksilla tavoitellaan noin 15 miljoonan euron kustannussäästöjä. Vuoden 2023 loppuun mennessä toteutettavat muutokset voivat johtaa yhteensä noin 200 työpaikan vähentymiseen Ruukin toimintamaissa.

Markkinatilanne kaikissa Ruukki Constructionin 10 toimintamaassa on ollut heikko jonkin aikaa, eikä näköpiirissä ole lyhyellä aikavälillä merkkejä paranemisesta. Tästä syystä Ruukki Construction tähtää toimintojensa tehostamiseen sopeuttamalla yhtiön kustannusrakennetta ja yksinkertaistamalla organisaatiota. Samalla halutaan varmistaa edellytykset yhtiön pitkän aikavälin kasvustrategian toteuttamiselle.

Vuoden 2023 loppuun mennessä toteutettavilla muutoksilla tavoitellaan noin 15 miljoonan euron kustannussäästöjä, ja ne voivat johtaa yhteensä noin 200 työpaikan vähentymiseen Ruukin toimintamaissa. Henkilövaikutukset tarkentuvat, kun maakohtaisia suunnitelmia lähdetään toteuttamaan.

”Rakennustuotteiden kysyntä on heikko kaikissa toimintamaissamme. Varmistaaksemme kilpailukykymme vaikeassa markkinatilanteessa joudumme sopeuttamaan kulurakennettamme kaikissa maissa. Jatkamme silti pitkän aikavälin strategiamme toteuttamista,” sanoo Ruukki Constructionin toimitusjohtaja Sami Eronen.

Kaikkiaan Ruukki Construction työllistää noin 1 500 henkilöä Pohjoismaissa, Baltiassa ja itäisessä Keski-Euroopassa.

Lisätietoja:
Sami Eronen, toimitusjohtaja, Ruukki Construction, puh. +358 40 557 8839

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. www.ssab.com.
Löydät meidät myös sosiaalisesta mediasta: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ja YouTube.