SSAB Europe käynnistää muutosneuvottelut Hämeenlinnassa, Kankaanpäässä ja Pulkkilassa

SSAB Europe -divisioonan Suomen liiketoimintayksikkö käynnistää muutosneuvottelut Hämeenlinnassa, Kankaanpäässä ja Pulkkilassa ensisijaisesti rakennusalan heikon asiakaskysynnän takia. Mahdollisia lomautuksia koskevien neuvottelujen piirissä on noin 300 henkeä.

Liiketoimintayksikkö käynnistää muutosneuvottelut Hämeenlinnan sinkityslinjoilla 1 ja 2, maalauslinjalla ja näiden linjojen suorissa tukitoiminnoissa sekä Kankaanpään ja Pulkkilan tehtailla. Neuvotteluissa keskustellaan vaihtoehdoista, joilla pyritään sopeuttamaan toimintojen kustannusrakennetta ennustettavissa olevaa kysyntä- ja kuormitustilannetta vastaavaksi.

”Markkinatilanteemme on heikentynyt kesästä lähtien, emmekä näe mitään merkkejä paranemisesta. Olemme jatkaneet aktiivisesti turvallisuuskoulutusohjelmaa ja huoltaneet laitteitamme, mutta heikon kysynnän jatkuessa joudumme nyt pohtimaan keinoja sopeuttaa toimintojamme vastaamaan olemassa olevaa kysyntää,” sanoo Janne Pirttijoki, SSAB Europe -divisioonan Suomen liiketoimintayksikön johtaja.

Neuvottelujen piirissä on Hämeenlinnassa noin 125 henkilöä sekä Kankaanpään ja Pulkkilan koko henkilöstö eli yhteensä noin 300 henkilöä. Neuvottelut saattavat johtaa enintään 90 päivän lomautuksiin. Kaikkiaan SSAB:n palveluksessa Suomessa on noin 4 700 henkilöä.

Lisätietoja:
Janne Pirttijoki, SSAB Europe, Suomen liiketoimintayksikkö, puh. 040 557 8874

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. www.ssab.com.
Löydät meidät myös sosiaalisesta mediasta: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ja YouTube.