SSAB Europe käynnistää muutosneuvottelut Hämeenlinnassa ja Kankaanpäässä

SSAB Europe -divisioonan Suomen liiketoimintayksikkö käynnistää muutosneuvottelut Hämeenlinnassa ja Kankaanpäässä pääasiassa heikkona jatkuneen rakennusalan kysynnän takia. Neuvottelujen piirissä on noin 850 henkilöä ja ne voivat johtaa lomautuksiin.

Muutosneuvottelut koskevat Hämeenlinnan tuotanto-organisaatiota putkitehdasta lukuun ottamatta sekä Kankaanpään tehdasta. Neuvotteluissa keskustellaan vaihtoehdoista, joilla pyritään sopeuttamaan toimintojen kustannusrakennetta ennustettavissa olevaa kuormitustilannetta vastaavaksi.

”Markkinatilanteemme on vaikea etenkin maalipinnoitetuissa tuotteissa rakennusalalle, emmekä näe mitään merkkejä paranemisesta. Heikon kysynnän takia joudumme nyt pohtimaan keinoja sopeuttaa toimintojamme vastaamaan olemassa olevaa kysyntää,” sanoo Anders Ek, SSAB Europe -divisioonan Hämeenlinnan ja Kankaanpään tehtaiden tuotannosta vastaava johtaja.

Neuvottelujen piirissä on Hämeenlinnassa 776 henkilöä sekä Kankaanpään tehtaan koko henkilöstö. Neuvottelut kestävät vähintään kuusi viikkoa ja ne voivat johtaa lomautuksiin. Kaikkiaan SSAB:n palveluksessa Suomessa on noin 4 700 henkilöä.

Lisätietoja:
Anders Ek, SSAB Europe, tehtaanjohtaja, puh. +358 50 3071 103
Atte Kaksonen, SSAB konserniviestintä, puh. +358 50 3143 634

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. www.ssab.com.
Löydät meidät myös sosiaalisesta mediasta: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ja YouTube.