SSAB Europen muutosneuvottelut Hämeenlinnassa, Kankaanpäässä ja Pulkkilassa päättyneet

SSAB Europe -divisioonan Suomen liiketoimintayksikön marraskuun lopulla käynnistämät määräaikaisia lomautuksia koskevat muutosneuvottelut Hämeenlinnassa, Kankaanpäässä ja Pulkkilassa ovat päättyneet. Neuvottelujen piirissä oli noin 300 henkeä. Tammi-maaliskuussa 2023 toteutuvien lomautusten pituus vaihtelee toimipaikan ja työtehtävien mukaan ja on enintään 18 työpäivää henkilöä kohden.

Muutosneuvottelut koskivat Hämeenlinnan sinkityslinjoja 1 ja 2 sekä maalauslinjaa ja näiden linjojen suoria tukitoimintoja sekä Kankaanpään ja Pulkkilan tehtaita. Neuvottelujen tavoitteena oli sopeuttaa toimintojen kustannusrakennetta ennustettavissa olevaa kysyntä- ja kuormitustilannetta vastaavaksi ensisijaisesti rakennusalan heikon asiakaskysynnän takia.

Neuvottelujen piirissä oli Hämeenlinnassa noin 125 henkilöä sekä Kankaanpään ja Pulkkilan koko henkilöstö eli yhteensä noin 300 henkilöä. Kaikkiaan SSAB:n palveluksessa Suomessa on noin 4 700 henkilöä.

Lisätietoja:
Janne Pirttijoki, SSAB Europe, Suomen liiketoimintayksikkö, puh. 040 557 8874

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. www.ssab.com.
Löydät meidät myös sosiaalisesta mediasta: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ja YouTube.