SSAB Europen muutosneuvottelut Hämeenlinnassa ja Kankaanpäässä päättyneet

SSAB Europe -divisioonan Suomen liiketoimintayksikön kesäkuussa käynnistämät lomautuksia koskevat muutosneuvottelut ovat päättyneet. Kestoltaan vaihtelevat lomautukset toteutuvat syyskuusta 2023 alkaen.

Lomautusneuvottelujen piirissä oli Hämeenlinnan tehtaan tuotanto-organisaatio putkitehdasta lukuun ottamatta sekä Kankaanpään tehtaalla työskenteleviä henkilöitä eli yhteensä noin 800 henkilöä. Lomautusten kohdentaminen riippuu toiminnosta sekä markkina- ja kuormitustilanteen kehittymisestä. Lomautusten kesto vaihtelee. Muutosneuvottelut käynnistettiin pääasiassa heikkona jatkuneen rakennusalan kysynnän takia.

”Neuvottelujen kuluessa markkinatilanteessa ei ole tapahtunut muutosta parempaan suuntaan. Tämän johdosta meidän on valitettavasti aloitettava lomautuksia toimintojen kapasiteetin ja kustannusrakenteen sopeuttamiseksi ennustettavissa olevaa kuormitustilannetta vastaavaksi”, sanoo Anders Ek, SSAB Europe -divisioonan Hämeenlinnan ja Kankaanpään tehtaiden tuotannosta vastaava johtaja.

Lisätietoja:
Anders Ek, SSAB Europe, tehtaanjohtaja, puh. +358 50 3071 103
Atte Kaksonen, SSAB konserniviestintä, puh. +358 50 3143 634

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. www.ssab.com.
Löydät meidät myös sosiaalisesta mediasta: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ja YouTube.