SSAB juhlii satavuotiasta Suomea lahjoittamalla 25 000 euroa lasten ja nuorten hyväksi

SSAB osallistuu Suomi100 vuotta –juhlavuoteen lahjoittamalla toimipaikkakunnillaan yhteensä 25 000 euroa lasten ja nuorten hyväksi tehtävälle työlle. Yhtiön henkilöstö on valinnut tuen saajat.

Jokainen SSAB:n, Ruukki Constructionin ja Tibnorin Suomen henkilöstöön kuuluva sai alkukesällä ehdottaa mielestään sopivia kohteita lasten ja nuorten hyväksi tehtävälle työlle.  Ehdotuksia tuli yhteensä 65 kappaletta.  Lopullisen valinnan tuen saajista teki henkilöstö äänestämällä paikkakunnittain niitä kohteita, joille haluavat ohjata yhtiön tukea.

Eniten ääniä paikkakunnittain saivat:

• SSAB, Helsinki: HelsinkiMission nuorten kriisityö
  • SSAB, Hämeenlinna:  Hope – Yhdessä ja Yhteisesti ry
  • SSAB, Raahe: Pelastakaa Lapset ry, Raahen paikallisyhdistys
  • Ruukki: Dixi –Seinäjoen kaupunki
  • Tibnor: Seinäjoen Icehearts –joukkue

Lisäksi joillakin toimipaikkakunnilla tuli vain yksi Suomi100-tuen ehdot täyttävä ehdotus, joka valittiin tuen saajaksi ilman äänestystä:

• SSAB, Toijala: Akaan Vanhempien verkosto ry
  • SSAB Oulainen: Matkanivan kyläyhdistys ry, Oulainen: urheilutapahtuma lapsille
  • SSAB Pulkkila: Pulkkilan Erä ry/Piippolan Metsästysyhdistys ry., Siikalatva: eräkerho lapsille

Tukea saavat myös äänestyksessä paljon ääniä keränneet Mannerheimin Lastensuojeluliiton Raahen paikallisyhdistys, Merikadun koulun vanhempainyhdistys Raahessa, SOS Lapsikylä Vihanti, ENO Etsivä nuorisotyö Hämeenlinna, VIKTO ry Hämeenlinna, Risteyspaikka Alajärvi ja Mannerheimin Lastensuojeluliiton Seinäjoen paikallisyhdistys.

Iloa, tukea ja hyvinvointia

”SSAB on perinteisesti tukenut ja tukee monia urheiluseuroja ja urheiluun liittyviä kohteita. Siksi tällä kertaa painotettiin ehdotuksia, jotka antavat iloa, tukea ja hyvinvointia muilla elämänalueilla ja niille, jotka sitä erityisesti tarvitsevat”, sanoo SSAB:n viestintäjohtaja Taina Kyllönen.

Lisäksi yhtiö kannustaa henkilöstöään osallistumaan vapaaehtoistyöhön äänestykset voittaneissa kohteissa.

SSAB on mukana myös Suomi100 –juhlavuoden kunniaksi Tukholmassa parhaillaan menossa olevassa  STHLM/SUOMI-kaupunkijuhlassa.  SSAB osallistuu siellä mini-Suomi-Ruotsi-maaotteluun, jossa voi testata supervoimiaan SSAB:n teräksiä vastaan.

Lisätietoja:
Riikka Friman, SSAB-konsernin brandistä vastaava johtaja, riikka.friman@ssab.com, p. 050 314 2813.

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. www.ssab.com.
Löydät meidät myös sosiaalisesta mediasta: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ja YouTube.