SSAB lahjoittaa kattopeltejä syklonien runtelemaan Mosambikiin

Hieman yli kuukauden aikana Idai- ja Kenneth-syklonit kulkivat Mosambikin yli ja tuhosivat laajoja alueita aiheuttaen mittavia inhimillisiä kärsimyksiä. Nyt Ruukki Constructioniin kuuluva Plannja lahjoittaa luonnonkatastrofin uhreille kattopeltejä kotien, sairaaloiden ja koulujen jälleenrakentamiseen.

Vaikka katto ja ikkunat puuttuvat sairaala on toiminnassa syklonin runtelemassa Beiran kaupungissa Potilaita saavat hoitoa taivasalla

Alueelle toimitetaan reilu 10 000 neliömetriä kattopeltiä Human Bridge -avustusjärjestön myötävaikutuksella. Rahtilaivatoimitus on jo matkalla.

– Tällaiset katastrofit vaativat kaikkia tarttumaan toimeen. Joissakin sairaaloissa potilaita joudutaan hoitamaan taivasalla. Toivomme kattopeltiemme olevan hyödyksi jälleenrakennustöissä, sanoo Claes Axelsson, Plannjan Pohjoismaiden Business Director.

Syklonien on arvioitu olevan pahimpia alueella 20 vuoteen ja aiheuttaneen kärsimystä sadoille tuhansille ihmisille. Puolen miljoonan asukkaan satamakaupungissa Beirassa suuri osa rakennuksista on tuhoutunut.

– Avustuspakettimme sisältää SSAB:n käyttövalmiita, väripinnoitettuja kattoprofiileja. Me Plannjalla valmistamme kattoprofiilit ja leikkaamme ne määrämittaan, kertoo , kertoo Claes Axelsson, Plannjan Pohjoismaiden Business Director.

Pellit näyttelevät tärkeää osaa jälleenrakentamisessa katastrofin jälkeen, ja Human Bridge huolehtii verkostojensa avulla siitä, että tuotteet toimitetaan niitä eniten tarvitseville.

– Human Bridge on erittäin kiitollinen yhteistyöstä SSAB:n ja Plannjan kanssa. Kattopeltien sisällyttäminen avustuslähetyksiimme tarjoaa katastrofin uhreille merkittävää lisäarvoa, sanoo johtaja Robert Bergman Human Bridgeltä.

Tietoa Human Bridge -järjestöstä:

Human Bridge on ruotsalainen avustusjärjestö, jonka toiminnan ytimessä ovat ihmiset ja ympäristö. Järjestö kerää ja toimittaa käytöstä poistettuja terveydenhuollon laitteita sekä käytettyjä tekstiilejä ja tarvikkeita tukeakseen haavoittuvassa asemassa olevia maita ja taatakseen oikeudenmukaisemman resurssien jakautumisen.www.humanbridge.se, facebook.com/humanbridge.se

Lisätietoja:
Mia Widell, mia.widell@ssab.com,
puhelin: +46 76 5272501

Yrityksestä

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoatarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena onvahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa jatuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq OMX NordicTukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq OMX Helsingissä. www.ssab.com