SSAB laskee liikkeelle 2 100 miljoonan Ruotsin kruunun kestävyystavoitteisiin sidotut joukkovelkakirjalainat

SSAB on onnistuneesti laskenut liikkeelle kaksi yhteensä 2 100 miljoonan Ruotsin kruunun arvoista viisivuotista vakuudetonta senior-ehtoista kestävyystavoitteisiin sidottua joukkovelkakirjalainaa, 12.5.2023 päivätyn 2 miljardin euron EMTN-ohjelman alle. Uudet joukkovelkakirjalainat erääntyvät kesäkuussa 2028 ja kuponkikorko on 3 kuukauden Stibor + 170 korkopistettä (3m Stibor +170 bps) vaihtuvakorkoisille lainoille (600 miljoonaa kruunua) ja 4,875 % kiinteäkorkoiselle lainalle (1 500 miljoonaa kruunua). Transaktio saavutti vahvan kiinnostuksen sijoittajien keskuudessa ja se ylimerkittiin selvästi. Varat käytetään konsernin yleisiin liiketoimintatarpeisiin.

SSAB johtaa terästeollisuuden vihreää siirtymää tavoitteenaan päästä suurelta osin eroon hiilidioksidipäästöistä omassa toiminnassaan arviolta vuonna 2030. Uuden kestävän kehityksen tavoitteisiin sidotun joukkovelkakirjalainan lanseeraus SSAB Sustainability-Linked Finance -kehyksen puitteissa tukee SSAB:n strategiaa ja on linjassa kestävän kehityksen tavoitteidemme kanssa.

"Olen erittäin tyytyväinen sijoittajien kiinnostukseen ja luottamukseen liikkeeseenlaskun yhteydessä. Saimme vahvan tuen suunnitelmillemme siirtyä fossiilivapaaseen teräksenvalmistukseen”, sanoo SSAB:n talousjohtaja Leena Craelius.

Liikkeeseenlaskun yhteydessä SSAB osti takaisin 26.6.2024 erääntyvän 878 miljoonan kruunun joukkovelkakirjalainan.

DNB Markets ja Nordea toimivat joukkovelkakirjalainan taloudellisina neuvonantajina.

Lisätietoja:
Kati Vellinki, Vice President, Head of Treasury, tel: +358 50 415 4016, kati.vellinki@ssab.com
Peter Nordquist, Head of Funding and Markets Operations, tel: +46 72 561 5573, peter.nordquist@ssab.com

Tämä lehdistötiedote on suomenkielinen käännös ruotsiksi ja englanniksi julkaistusta pörssitiedotteesta

SSAB on maailmanlaajuisesti toimiva pohjoismainen ja yhdysvaltalainen teräsyhtiö. Yhtiön lisäarvoa tarjoavat tuotteet ja palvelut on kehitetty tiiviissä yhteistyössä asiakkaiden kanssa. Tavoitteena on vahvempi, kevyempi ja kestävämpi maailma. SSAB:llä on työntekijöitä yli 50 maassa ja tuotantolaitoksia Ruotsissa, Suomessa ja Yhdysvalloissa. Yhtiö on noteerattu Nasdaq Tukholmassa ja toissijaisesti Nasdaq Helsingissä. www.ssab.com.
Löydät meidät myös sosiaalisesta mediasta: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter ja YouTube.